چگونه با روش های خانگی می توانیم خانه تکانی انجام دهیم؟

۱۹م آذر ،

طی دهه های اخیر، مواد بسیاری برای خانه تکانی و نظافت منزل تهیه شده است. در زیر پیشنهاد هایی آمده است که به وسیله آنها می توانید منزل خود را با استفاده از مواد خانگی تمیز کنید.

طی دهه های اخیر، مواد بسیاری برای خانه تکانی و نظافت منزل تهیه شده است. در زیر پیشنهاد هایی آمده است که به وسیله آنها می توانید منزل خود را با استفاده از مواد خانگی تمیز کنید.

۱- قبل از اینکه آغاز به نظافت منزل کنید،از برنامه منظمی کمک بگیرید. شما می توانید برنامه ریزی کنید که چگونه کار خود را آغاز کنید ا: پائین و بالا و یا خارج و داخل. اگر میخواهید بالا و پائین را تمیز کنید به مرحله دوم بروید و اگر می خواهید خارج و داخل را تمیز کنید به مرحله سوم بروید.

۲- بالا و پائین به این معنی است که شما باید ابتدا از نظافت سطوح آغاز کرده و در انتها به کف زمین برسید. در ابتدا لوازم منزل را گوشه ای جمع کنید. اگر محلی برای جمع کردن تمام لوازم منزل ندارید،می توانید وسائلی را که نیازی به آنها ندارید جمع کرده و دور بیاندازید و یا به کسی ببخشید. در ابتدا به وسیله تمیز کننده سطوح کلیه سطوح را تمیز کرده و در نهایت کف زمین را تمیز کنید. نظافت کف هایی که از چوب ساخته شده است قدری سخت تر است. چرا که تمیز کننده های قوی می تواند صدمات بسیاری به کف وارد کنند. بهترین راه برای تمیز کردن این گونه سطوح،استفاده از چای غلیظ می باشد. برای این منظور می توانید ۱۵ عدد چای لیپتون را دم کرده و اجازه بدهید خنک شود. سپس آن را با دو پیمانه آب مخلوط کنید. سپس با استفاده از پارچه ای نرم به آرامی روی سطوح چوبی مورد نظر بکشید. به هیچ شستشوی اضافه با آب نیاز ندارید.

۳- نظافت قسمت های خارجی یعنی تمیز کردن قسمت هایی مانند پارکینگ، کمد ها و انبار های منزل. تمام وسائل داخل این قسمت ها را خارج بگذارید. کف آن را به دقت تمیز کنید. از شر چیزهایی که به درد شما نمی خورد خلاص شوید. در نهایت تمام وسائل را در جای مناسب خود قرار دهید. انبارهای متراکم بسیار مفید می باشند. بهتر است در منزل برای هر چیزی طبقه بندی ویژه ای قرار دهید این کار سبب تمیز نگه داشتن هر چیزی می گردد و جای هر چیزی را بدانید.

۴-در نهایت برنامه ریزی دقیقی داشته باشید که بتوانید سال های آینده که خانه تکانی انجام می دهید برایتان قابل استفاده باشد. هنگامی که نظافت روزانه یا ماهیانه خود را انجام می دهید مطمئن باشید که دوباره هر چیزی به محل اصلی خود برمی گردد. هنگامی که اشیا را طبقه بندی می کنید،احتیاج به فضای بیشتری برای طبقه بندی دارید و به راحتی می توانید از شر آنچه احتیاج ندارید خلاص شوید.
توصیه ها و اخطارها:
•برای از بین بردن لکه های شیرین،می توانید یک آسپرین را در آب گرم حل کرده و از شر لکه خلاص شوید.
•برای نظافت قابلمه و ماهی تابه می توانید مقداری نوشابه داخل آنها ریخته و بگذارید قدری بجوشد.
•برای آبکش هایی که سوراخ آنها گرفته ،می توانید آن را درنوشابه ای که در حال جوشیدن است قرار بدهید و قدری سرکه به آن اصافه کنید. اما باید دقت کنید میزان آن بسیار اندک باشد.
•برای سطوح چوبی ۱۵ عدد تی بگ را دم کرده و با دو پیمانه آب مخلوط کنید و اجازه دهید سرد شود سپس روی سطح چوبی مورد نظر بمالید. هیچ احتیاجی به شستشوی دوباره با آب نیست.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.