چگونه با همبانک خدمات بانکی را در گوشی همراه داشته باشیم؟

۲۶ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

همبانک سرویسی است که خدمات بانکی را که تاکنون از طریق اینترنت بانک یا در شعب بانک ها دریافت می شد را از طریق ussd iبه کاربران ارائه می دهد.

به گزارش تفسیری گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران در حوزه خدمات بانکداری همراه از ابتدای سال طبق تعامل و مشارکت بانک ها فعالیت ها در این زمینه آغاز شد و این جریان بدلیل احساس نیاز جامعه iبه دریافت این خدمات صورت گرفت و با بانک های مختلفی مذاکره شد و آنهایی که زیر ساخت ها را سریع تر آماده کردند فعالیت با آنها آغاز شد.

همبانک سرویسی است که خدمات بانکی را که تا کنون  از طریق اینترنت بانک یا در شعب بانک ها دریافت می شد را از طریق ussd  iبه کاربران ارائه می دهد ,از جمله آنها شامل درخواست و انسداد چک و دریافت موجودی و همچنین بحث انتقال های بین بانکی می گردد که در این مسیر نیازی iبه نرم افزار و گوشی خاصی نبوده و iبه راحتی این خدمات از طریق کدهای ussd (#727*) ،(#۷۱۷*) ،(#۷۶۸*) و (#۷۴۷*) iبه ترتیب از طریق بانک های سینا،ملی،انصار و پست بانک قابل استفاده و آماده سرویس دهی است.

قابل ذکر است که کاربران تنها با یک بار مراجعه iبه شعبه بانک مورد نظر خود و دریافت رمز همبانک می توانند از این خدمات با هر نوع گوشی استفاده کنند.

یکی دیگر از خدمات مالی و پرداخت همراه جیرینگ سرویس جیرینگ کارت است که هم اکنون ضمن توافق با ۲ شرکت کاربران با کدهای ussd    (#۷۲۴*) و (#۷۳۳*) می توانند iبه خدمات خرید و پرداخت از قبیل خرید شارژ وایمکس،adsl،پرداخت قبوض،کمک iبه iبهزیستی و غیره دست پیدا کنند که البته برای iبهره برداری از این خدمات بطور حتم باید رمز دوم کارت بانکی خود را فعال کنند.

این گزارش تفسیری می افزاید که تفاوت همبانک با جیرینگ کارت در این است که در همبانک کاربر فقط از خدمات بانکی بانک مرجع خود می تواند استفاده کند، در حالی که در جیرینگ کارت فقط با داشتن یک کارت بانکی عضو شبکه شتاب می توان iبه خدمات پرداخت دسترسی پیدا کرد.

همچنین تفاوت جیرینگ کارت و همبانک با کیف پول جیرینگ نیز در این است که برای دو سرویس مورد نظر اول بطور حتم نیاز iبه بازگشایی یک حساب بانکی است ،در صورتی که کیف پول همراه جیرینگ مستقل از حساب بانکی سرویس دهی میکند.

لازم iبه ذکر است که علاقمندان برای دریافت اطلاعات بیشتراز این سرویس های بانکی جیرینگ می توانند iبه پایگاه اینترنتی www.jiring.ir   مراجعه کنند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.