چگونه خودِ واقعیتان باشید

گردآوری شده توسط گروه سلامت خبرگذاری ممتازنیوز

توجه: استفاده از کلیه مقالات و مطالب پایگاه اینترنتی ممتاز در مجلات، روزنامه ها، پایگاه اینترنتیها و برنامه های تلویزیونی با ذکر منبع آزاد است.

با این‌همه آدم‌های تقلبی در دنیا، یک انسان واقعی بودن کار سختی است. چرا با صادق بودن با خودتان و اطرافیانتان خودتان را از بقیه متمایز نکنید؟ این مسئله اهمیت زیادی دارد و با این کار خودتان را نزد دوستان و خانواده قابل‌اعتمادتر می‌کنید. همه ما دوست داریم که در هر جمعی جا داشته باشیم و می‌توانید بدون تغییر دادن خود واقعی‌تان به آن دست پیدا کنید.

۱. همرنگ جماعت نشوید. این مهمترین مرحله است. بسیار وقت‌ها کاری را می‌کنیم که می‌بینیم بقیه آدم‌ها انجام می‌دهند تا بتوانیم در میان آنها جایی داشته باشیم. اما این راه‌حل موفقیت نیست. واقعی بودن یعنی خودتان باشید. همچنین، وقتی خودتان میباشید، دوستان بیشتری هم خواهید داشت. آدم‌ها را به سمت خودتان جذب خواهید کرد و گفتگوهایی عالی با آنها خواهید داشت. یادتان باشد این فقط در صورتی ممکن خواهد شد که سعی نکنید کسی باشید که نیستید. فقط باید خود واقعی‌تان باشید.
۲. از اشخاص مسموم دوری کنید. اشخاص مسموم کسانی می باشند که شما را برای انجام کارهای نادرست تحت فشار قرار می‌دهند. به هیچ عنوان نباید در برابر آنها مغلوب شوید. هیچوقت! نباید کاری را بکنید که خودتان نیست. وقتی کاری که از آن لذت نمی‌برید را انجام می‌دهید، خود واقعی‌تان نیستید، درست است؟ همه ما یک سمت تیره و یک سمت روشن داریم. و عاقلانه این است که سعی کنید همیشه به آن روی روشنتان باشید.
۳. اگر مطمئن نیستید اشکالی ندارد. اگر مطمئن نیستید که واقعاً که میباشید، اینکه الان که میباشید را فراموش کنید، دیر یا زود متوجه می‌شوید. فقط کافی است همه خصوصیاتی که دوست دارید داشته باشید را یادداشت کنید و طوری رفتار کنید که انگار این خصوصیات را دارید. به این می‌گویند خلق دوباره خودتان. شاید در ابتدا سخت باشد اما ناامید نشوید. در آخر کار بالاخره خودتان خواهید شد، همان کسی که دوست دارید باشید. از آسان‌ترین این خصوصیات آغاز کنید و بعد به سراغ‌ آنهایی بروید که داشتنشان سخت‌تر است. فقط به خودتان فشار نیاورید. فشار همیشه به چیزهای خوب منتهی نمی‌شود.
۴. از ایده‌های متداول دنباله‌روی نکنید. یکسری چیزها می باشند که «باحال» به شمار می‌روند و هیچ توضیحی برای چرای آن وجود ندارد. اگر اعتقادی به آنها ندارید از آن دنباله‌روی نکنید. کارهایی مثل سیگار کشیدن یا مشروب خوردن شاید در بعضی مکان‌ها «باحال» به نظر برسد اما اینها در طولانی یا کوتاه مدت تاثیر مخربی بر شما خواهند داشت. یادتان باشد هر چیزی که تاثیر منفی داشته باشد «باحال» نیست. فقط خودتان باشید.

• این یک شبه اتفاق نمی‌افتد، یک فرایند تدریجی است. مسئله مهم این است که دلسرد و ناامید نشوید.

• تظاهر نکنید کسی دیگر میباشید. هر کس به طریقی خاص و جالب است.

• اگر برای دور ماندن از اشخاص مسموم مشکل دارید، از یکی از دوستان کمک بگیرید.

• از اشخاص شادی که همیشه می‌گویند ناراحت می باشند دوری کنید چون ممکن است همین تاثیر منفی را روی شما هم بگذارند.
• همرنگ جماعت نشدن به این معنی نیست که دقیقاً متضاد آن را انجام دهید. یکسری چیزهای خاص می باشند که همه انجام می‌دهند مثل مدرسه رفتن/کار کردن/هر روز ورزش کردن. اما سبک و روش آدمها ممکن است متفاوت باشد.

• وقتی سعی می‌کنید خودتان را از نو خلق کنید، ممکن است مردم بگویند که می‌خواهید سعی کنید کسی باشید که واقعاً نیستید. اگر این اتفاق افتاد، سعی کنید این کار را تدریجی‌تر پیش ببرید. به عبارت دیگر، به جای خلق دوباره خودتان در یک روز، سعی کنید یک خصوصیت از لیستتان را انتخاب کنید و یک هفته روی آن کار کنید. بعد وقتی احساس کردید که در شما جا افتاده است، سراغ خصوصیت بعدی بروید.


mardoman.com – مد و مسائل زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.