چگونه روی می‌دهد: تبدیل یک ابر به توفان، یک استخوان به سنگواره و یک گیاه به نفت

۷ م دیماه ،

به گزارش روز خبرآنلاین، «چگونه یک ابر تبدیل به توفان تندری می گردد؟» نوشته مایک گراف و ترجمه محمود سالک و «چگونه یک استخوان تبدیل به سنگواره می گردد؟» نوشته ملیسا استوارت و ترجمه مجید عمیق، دو عنوان کتاب از این مجموعه می باشند. «چگونه یک زمین لرزه تبدیل به سونامی می گردد؟ˈ»، «چگونه یک آتشفشان تبدیل به جزیره می گردد؟» و «چگونه یک گیاه تبدیل به نفت می گردد؟» هر سه نوشته لیندا تاگلیافرو و ترجمه حسین بکایی، محمود امانی تهرانی و مجید عمیق، سه عنوان دیگر این مجموعه به شمار می رود.

مجموعه کتاب های «چگونه روی می دهد؟ˈ» دربارهٔ علل و تاثیر پدیده هایی که منجر به دگرگونی در کره زمین می شوند، نوشته شده است.

در کتاب «چگونه یک ابر تبدیل به توفان تندری می گردد؟ˈ» دربارهٔ توصیف مردمان باستان از توفان های تندری، چگونگی تبدیل آب اقیانوس ها به ابر و به وجود آمدن جریان الکتریسیته در ابر و… توضیح داده شده است. در عین حال، در کتاب «چگونه یک استخوان تبدیل به سنگواره می گردد؟ˈ» در خصوص بقایای گیاهان و جانورانی که تبدیل به سنگواره می شوند بحث می گردد.

بنابراین گزارش، زمین لرزه هایی که امواج مهیب سونامی را به وجود می آورند از جمله موضوع هایی می باشند که در کتاب «چگونه یک زمین لرزه تبدیل به سونامی می گردد؟» به آنها اشاره شده و کتاب «چگونه یک گیاه تبدیل به نفت می گردد؟ˈ» چگونگی استفاده مصریان باستان از نفت برای نگهداری و حفظ مومیایی ها، خطرهای استفاده از منابع سوخت های فسیلی و… را شرح می دهد.

این مجموعه برای گروه سنی «د» (دوره راهنمایی) نوشته شده و شمارگان آن ۱۰ هزار نسخه است و هر یک از این کتاب ها در ۳۶ صفحه رنگی با قیمت ۲۴ هزار ریال در دسترس مخاطبان کانون پرورش فکری قرار گرفته است.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.