چگونه ورزش کنیم که کمتر بخوریم؟!

۰۶اردیبهشت،

محققان در تازه ترین تحقیقات خود متوجه شدند ورزش می تواند بر اشتهای اشخاص تأثیر بگذارد و به کم غذا خوردن منتهی شود.

نتایج تازهترین تحقیقات حاکی از آن است که ورزش کردن به افزایش چشمگیر مصرف کالری منتهی نمی شود بلکه حتی سطوح پایین تر از فعالیتهای فیزیکی همچون پیاده روی می تواند حتی به کاهش میل به خوردن اشخاص منجر شود.

با توجه به گزارش انتشار یافته در مجله «اپتیت»(Appetite) محققان، تحقیقات مختلفی را در این مورد انجام دادند که نتایج این تحقیقات در خصوص گرسنگی و مصرف غذا، متناقض بوده است.

محققان استرالیایی نتایج حاصل از ۲۹ تحقیق را از سال ۱۹۹۴ تا ۲۰۱۲ بررسی کردند و اثرات ورزش بر مصرف کالری را در بین ۵۸۴ نفر از ۸ کشور مورد مطالعه قرار دادند.

مدت زمان تمرین های ورزشی بین ۳۰ تا ۱۲۰ دقیقه بود که دوچرخه سواری و دویدن ، پیاده روی، تمرین مقاومتی بود.

در حین نظارت بر فعالیتهای ۱۴ ساعته ورزشی شرکت کنندگان، وعده های غذایی با مقدار انرژی مشخص در اختیار آنها قرار گرفت به طوری که کالری مصرفی آنها قابل اندازه گیری بود که این میزان کالری از کالری های سوزانده شده در حین ورزش کم می شد.

نتایج به دست آمده با مصرف کالری آنها در حین زمان هایی که آنها ورزش نمی کردند، مقایسه شد.

به طور میانگین، شرکت کنندگان بعد از ورزش حدود ۴۸ کالری بیشتر از زمانی که ورزش نکرده بودند، مصرف می کردند.

مطالعات از ورزش دویدن نشان داد که بیشترین میزان مصرف کالری، حدود ۷۷۲ کالری در ساعت بود اما فقط ۵ درصد افزایش جذب کالری داشتند.

دوندگان حدود ۱،۸۸۹ کالری در یک روز تمرین کالری سوزاندند در حالی که این میزان در یک روز غیر تمرین ۱،۸۰۰ کالری بوده است.

تحقیقات پیاده روی نشان داد که هیچ تغییری در مصرف انرژی یا کاهش قابل توجه ایجاد نشده است و هیچ تفاوت قابل توجهی در نتایج بین مردان و زنان وجود نداشت.

به گفته محققان اکثر اشخاص به مدت حدود ۱۴ ساعت تحت نظر قرار گرفتند، اما هر گونه تغییر در وزن بدن هفته ها یا مدت زمان بیشتر به طول انجامید.


– برگزیده
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.