چیدمان قفسه ها

چیدمان وسایل در قفسه یا کابینت را به گونه ای انجام دهید که قفسه شما جلوه ای زیباتر داشته باشد. در صورت تمایل می توانید از توصیه های زیر استفاده کنید.

از نو شروع کنید

برای چیدمان دوباره وسایل لازم است که قفسه را به طور کامل خالی و کار را با فضای خالی شروع کنید. قفسه ها را گردگیری کنید و از تمیز بودن آنها اطمینان حاصل کنید.

فضای پشت قفسه ها

از دیوار پشت قفسه خود مطمئن شوید. اگر می خواهید عناصر داخل قفسه تیره تر به نظر برسد، رنگی روشن برای دیوار پشت قفسه درنظر بگیرید و چنانچه می خواهید وسایل روشن تر جلوه کنند، رنگی تیره را برای این دیوار انتخاب کنید.

اگر فضای پشت قفسه با وسایل شما همرنگ است، عناصری با طرح های مختلف درنظر بگیرید تا قابل دید باشند. همچنین می توانید از کاغذ دیواری و اینه برای دیوار پشت قفسه استفاده کنید.

رنگ آمیزی

سعی کنید از همان رنگ های بکار رفته در اتاق، برای رنگ آمیزی قفسه استفاده کنید. سه رنگ موجود در اتاق را انتخاب کرده، آنها را در سراسر قفسه بکار ببرید.

چیدمان وسایل طبق اندازه

بهتر است که برای زیباسازی قفسه، اندازه وسایل شما یکسان باشد. برای این کار می توانید وسایل کوتاه را روی جعبه های تزئینی یا کتاب هایی با جلد ضخیم قرار دهید.

بهترین لوازم را جلوی چشم بگذارید

ارزشمندترین لوازم خود را در دسترس و جلوی چشم قرار دهید. قسمت داخلی قفسه را از لوازم کم اهمیت پر کنید. هدایایی را که زمانی دریافت کرده اید، از جلوی چشم بردارید.

یک وسیله بزرگ بهتر از چند وسیله کوچک است

زمان چیدن وسایل در قفسه، توجه داشته باشید که معمولا وسایل بزرگ مهم تر و بهتر از چند وسیله کوچک است.

رعایت تناسب و تقارن

معمولا در فضاهای سنتی، چیدمان وسایل تزئینی با نظم و تقارنی خاص به چشم می خورد. البته نیازی به استفاده از لوازم یک شکل برای رعایت تقارن نیست، بلکه می توان از وسایلی که به ظاهر وزن مشابه دارند، اما شکل و اندازه واقعی آنها متفاوت است نیز استفاده کرد.

در فضاهای مدرن، چیدمان نامتقارن وسایل جلوه ای خاص به دکوراسیون می بخشد.

مجموعه وسایل

اگر مجموعه ای از وسایل دارید بهتر است تمام وسایل مشابه را در یک گروه قرار دهید و آنها را در جای جای اتاق پراکنده نکنید.

فضای خالی قفسه

خالی بودن بخشی از فضای قفسه کاری ضروری است زیرا قفسه پر بیشتر شبیه فروشگاه لوازم خانگی است. هر چه قفسه شما شلوغ تر باشد از اهمیت وسایل شما می کاهد.

منبع: مجله منزل شماره ۵۱

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.