چین به دنبال گسترش برق هسته‌ای

چین اعلام کرد که قصد دارد در آینده با افزایش قابل توجه تعداد راکتورهای خود سهم تولید برق از بخش انرژی هسته‌ای را به ۱۸ درصد برساند. این رقم در حال حاضر ۲.۲ درصد است.

چین به دنبال گسترش برق هسته‌ای

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک مقام انجمن انرژی هسته‌ای چین امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که پکن در نظر دارد در آینده پیش‌بینی شده سالانه بین ۷ تا ۸ راکتور جدید به برنامه هسته‌ای خود اضافه کند.

چین به دنبال توسعه انرژی هسته‌ای خود به‌عنوان بخشی از فشار گسترده‌تر بر انرژی‌های تجدیدپذیر و امنیت انرژی داخلی است.

انجمن انرژی هسته‌ای چین (CNEA) اعلام کرد که انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۵ حدود ۱۰ درصد از تولید برق کشور و تا سال ۲۰۶۰، ۱۸ درصد با ظرفیت تولید مجموعاً ۴۰۰ گیگاوات (GW) تا سال ۲۰۶۰ از طریق انرژی هسته‌ای باشد.

به گفته انجمن انرژی هسته‌ای چین، این کشور در حالی که شاهد رشد سریع ظرفیت در سایر انرژی‌های تجدیدپذیر همچون باد و خورشید بوده است برای رسیدن به اهداف خود در زمینه توسعه انرژی هسته‌ای تلاش کرده است. بر اساس گزارش CNEA، پکن برای ۵۸ گیگاوات ظرفیت نصب شده هسته‌ای تا سال ۲۰۲۰ هدف تعیین کرده بود، اما تا سپتامبر ۲۰۲۳ با ظرفیت نصب شده ۵۷ گیگاوات و ۲۴ واحد در حال ساخت با مجموع ظرفیت نصب شده ۲۷.۸ گیگاوات هنوز به هدف خود نرسیده است.

تولید انرژی هسته‌ای نسبت به نیروگاه‌های مبتنی بر سوخت‌های فسیلی اثرات کربن بسیار کمتری دارد و به‌علاوه می‌تواند انرژی را با ثبات‌تر و مطمئن‌تر از منابع تجدیدپذیر وابسته به آب و هوا مانند باد یا خورشید تولید و منتقل کند.

رسانه‌های دولتی چین پیشتر در ماه اوت گزارش دادند که پکن سال گذشته با ۱۰ پروژه‌ هسته‌ای و ساخت شش واحد جدید در سه نیروگاه موافقت کرده بود.

بر اساس داده‌های اداره ملی آمار چین، انرژی هسته‌ای تنها حدود ۲.۲ درصد از ظرفیت تولید برق این کشور را تا پایان سال ۲۰۲۲ تشکیل می‌داد.

انتهای پیام/


جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.