چین: حل و فصل مناقشات اسرائیل و فلسطین محور فرآیند صلح خاورمیانه است

۳۰م دیماه ،

چین مذاکره و رایزنی را تنها راه برای حل و فصل مناقشات میان اسرائیل و فلسطین دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، لی گواندونگ، فرستاده دائمی چین در سازمان ملل متحد طی سخنرانی خود در شورای امنیت سازمان ملل متحد با محوریت خاورمیانه گفت: حل و فصل مناقشات اسرائیل و فلسطین محورفرآیند صلح خاورمیانه را تشکیل می‌دهد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: چین همواره بر این موضوع تاکید کرده است که طرفین مناقشه باید اختلافات خود را از طریق مذاکرات سیاسی بر پایه قطعنامه‌های مرتبط سازمان ملل متحد حل و فصل کنند و در این فرآیند به گونه‌ای عمل کنند که امکان برقراری استقلال و توجه به حقوق فلسطین محقق شود.

فرستاده دائمی چین در سازمان ملل متحد اعلام کرد که کشورش از تمامی تدابیر برای پایان دادن به بن بست در مذاکرات صلح میان اسرائیل و فلسطین استقبال می‌کند.

وی با اشاره به نگرانی کشورش نسبت به اقدام‌های تجاوزگرایانه رژیم صهیونیستی اعلام کرد: چین همواره با شهرک‌سازی‌های اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطینیان به شدت مخالف بوده است. ما از اسرائیل می‌خواهیم شهرک‌سازی‌ها را متوقف کند دست از محاصره نوار غزه بردارد و زندانیان فلسطینی را آزاد کند.

نماینده چین همچنین اعلام کرد که کشورش از اسرائیل می‌خواهد تدابیر لازم را برای برطرف شدن موانع در راستای از سرگیری مذاکرات صلح خاورمیانه اتخاذ کند.

به گفته فرستاده چین در سازمان ملل متحد پکن از تلاش‌های مردم فلسطین برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی در نهادهای بین‌المللی استقبال می‌کند و بر این عقیده است که تمامیت ارضی فلسطین به طول کامل باید حفظ شود.

لی تصریح کرد: داشتن کشور مستقل فلسطینی که حق مشروع فلسطینی‌ها است باید به گونه‌ای محقق شود که امکان همزیستی مسالمت‌آمیز میان اسرائیل و فلسطین فراهم آید.

وی ادامه داد: تلاش‌های فلسطین که به موفقیت این کشور در سازمان ملل متحد منجر شد گامی مثبت و موثر در راستای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی در دیگر نهادها و سازمان ملل بین‌المللی است.

نماینده چین با اشاره به ابراز نگرانی شدید پکن از توقف طولانی مدت مذاکرات صلح میان اسرائیل و فلسطین اعلام کرد: چین امیدوار است جامعه بین‌المللی حس مسئولیت بیشتری را در راستای پیشرفت فرآیند صلح خاورمیانه داشته باشد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.