کابل‌کشی تازه میان ایران و امارات

۱۷اردیبهشت،

در حالی که قرار بود با تخلیه آخرین ظرفیت‌ها، کابل خاطره‌انگیز جاسک فجیره برای همیشه از مسیر اینترنت ایران خارج ‌رود، عضو هیئت مدیره زیرساخت می‌گوید: کابل تازهی در مسیر کابل قدیمی برای اتصال با کشورهای خلیج فارس کشیده خواهد شد.
احمد پورنگ‌نیا در گفت‌وگو با فارس، از تجدید مسیر کابل جاسک‌ فجیره خبر داد و گفت: کابل تازهی در مسیر کابل قبلی بین این دو منطقه کشیده خواهد شد.
عضو هیئت مدیره شکت ارتباطات زیرساخت گفت: این کابل بین شرکت ارتباطات زیرساخت ایران و شرکت اتصالات امارات کشیده خواهد شد.
وی در خصوص ضرورت و سبب تجدید این مسیر ارتباطی گفت: کابل جاسک فجیره و مسیر این کابل، ارتباط ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس را برقرار می‌کند.
پورنگ‌نیا افزود: البته جاسک فجیره تنها مسیر اتصال ایران با کشورها حوزه خلیج فارس نیست بلکه ایران به عربستان و امارات از طریق کابل جاسک فجیره و با عمان و قطر از طریق کابل فالکون وصل است.
عضو هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت تصریح کرد: از آنجا که ما نیز می‌‌خواهیم با کشورهای حوزه خلیج فارس ارتباط داشته باشیم و نیز با توجه به تمایل طرف خارجی تصمیم به انجام این کار گرفته شد.
وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شد به کابل جاسک فجیره نیازی نیست و ظرفیت این کابل تخلیه شده، گفت: درست است که عملاً کابل جاسک فجیره را تخلیه کرده‌ایم اما بیشتر تخلیه ظرفیت بوده به این معنا که دیگر ظرفیت اینترنت را از این کابل نمی‌گیریم.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.