کابل تحت‌تاثیر فشارهای آمریکا قرار نمی‌گیرد

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

سخنگوی ریاست جمهوری “افغانستان” تاکید کرد: فشارهای آمریکا نمی‌تواند مقامات افغان را وادار به امضای توافقنامه‌ی امنیتی و دفاعی میان کابل ــ واشنگتن سازد.

به گزارش ممتاز نیوز، “ایمیل فیضی” در واکنش به اظهارات اخیر بعضی از مقام‌های نظامی آمریکا گفت: هیچ‌گونه فشاری نمی‌تواند بر  امضای توافقنامه‌ی امنیتی تاثیر‌گذار باشد.

وی یک‌بار دیگر به شروط‌ رییس‌جمهور افغانستان‌برای امضای توافقنامه‌ی امنیتی اشاره و بیان داشت: توافقنامه‌ی امنیتی زمانی به امضا می‌رسد که آمریکا ضمانت‌های قانع ‌کننده‌ای برای شروط افغانستان مد‌نظر بگیرد.

سخنگوی ریاست جمهوری “افغانستان” با تاکید بر پذیرش درخواست‌های کرزی برای امضای توافقنامه امنیتی با آمریکا گفت: پیمان زمانی امضا خواهد شد که آمریکا خواست‌های دولت این کشور مبنی بر قطع کامل عملیات نظامیان خارجی در منازل مسکونی افغان‌ها، آغاز صادقانه‎ روند صلح و برگزاری انتخابات شفاف در زمان معین را بپذیرد.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که چندی قبل، ژنرال “مارتین دمپسی” رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، ادعا کرده بود که نیروهای امنیتی افغان در ولسوالی سنگین، شهر هلمند را به طالبان واگذار کرده‌اند.

همچنین این ژنرال آمریکایی گفته بود که این عمل نیروهای افغان یک زنگ خطر برای افغانستان بوده و می‌تواند در انتخابات افغانستان تاثیر منفی بگذارد، وی در پیوند به این ادعاهای خود، از مقامات افغانستان خواسته بود تا هر چه زودتر توافقنامه‌ی امنیتی را امضا کنند.

انتهای پیام/

منبع: پایگاه خبری افغان‌نیوز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.