کادیلاک المیراج؛ کانسپتی که ممکن است به بازار عرضه شود

۱۲ تیرماه ۱۳،

کادیلاک المیراج؛ کانسپتی که ممکن است به بازار عرضه شود

Bookmark and Share

یکی از مدیران کادیلاک می‌گوید، کانسپت المیراج، که هفته قبل در حاشیه نمایشگاه خودروهای کلاسیک پبل‌بیچ رونمایی شد، «ممکن است»  الگویی برای ساخت یک کوپه لوکس قرار گیرد که بعد از عرضه سدان بزرگ این کارخانه به بازار عرضه شود. 

با اینکه المیراج یک کوپه دو در چهار نفره با ارتفاع کم است، اما طول آن (۵۲۰۷ میلی‌متر) حدود ۱۳ سانتی‌متر از کادیلاک اکس‌تی‌اس ، بزرگترین مدل کنونی کادیلاک، بیشتر و بسیار به کلاس اس مرسدس بنز، آئودی ای۸ و سری ۷ ب ام و نزدیک است. 

کادیلاک بعد از توقف تولید مدل دی‌تی‌اس در سال ۲۰۱۰، هیچ مدل بزرگی برای رقابت با خودروهای لوکس آلمانی ندارد و قرار است تا دو سال دیگر مدل تازه به بازار عرضه شود. به همین سبب المیراج بیشتر به عنوان آزمونی برای سدان لوکس آینده کادیلاک تصور می‌شد. 

اما باب فرگوسن، مدیر بخش جهانی کادیلاک می‌گوید ساخت یک کوپه لوکس بزرگ «کاملاً امکان‌پذیر» است و «این همان چیزی است که نمایندگی‌های فروش کادیلاک از ما می‌خواهند»

به گفته آقای فرگوسن مدل کوپه بعد از عرضه مدل سدان به بازار عرضه خواهد شد. با وجود عرضه مدل کوپه کلاس اس و احتمال ساخت سری ۸ ب ام و، بعید نیست کادیلاک هم بخواهد در این بازار کوچک اما پرسود عرض اندام کند. 

کادیلاک المیراج؛ کانسپتی که ممکن است به بازار عرضه شود

باب فرگوسن می‌گوید «این کانسپت بازتاب تفکر استودیوی طراحی کادیلاک دربارهٔ آینده خودروهای لوکس و نسل بعد ماشین‌های لوکس است.» 

با جلوپنجره بزرگ و چراغ‌های عمودی بلند به طول ۵۵.۸ سانتی‌متر، ظاهر ماشین بسیار با رقبایش متفاوت است و همچنان مارک کادیلاک را بدون هیچ شبهه‌ای به یاد هر بیننده‌ای می‌آورد. کادیلاک هنوز به فلسفه طراحی‌اش، که آن را «هنر و علم» نامیده، پایبند است و همین سبب به وجود آمدن ظاهری منحصر به فرد برای این مارک شده است. 

برای کاهش وزن و مصرف سوخت، در ساخت کانسپت از فلز‌های سبک استفاده شده است. موتوری که برای این کانسپت انتخاب شده است، ۴.۵ لیتری با هشت سیلندر و دو توربو است که قدرتش را به ۵۰۰ اسب بخار می‌رساند. 

کادیلاک می‌گوید صندلی‌های اسپرت المیراج را طوری طراحی کرده تا منعکس کننده «عصاره رانندگی» باشد. داشبورد از ترکیبی از تیتانیوم، چوب خوشبوی برزیل و چرم شتر ساخته شده است. یک نمایشگر ده اینچی با کیفیت اچ‌دی در وسط داشبورد نقشه و راه‌یاب ماهواره‌ای را در اختیار راننده قرار می‌دهد و می‌توان از طریق آن به اینترنت وصل شد. هنگامی که از این صفحه استفاده نمی‌شود، می‌توان آن را در داخل داشبورد پنهان کرد. 

المیراج در استودیوی جنرال موتورز در هالیوود طراحی شده است اما آن را در میشیگان و با دست ساخته‌اند. طراحان آن می‌گویند الهام بخش آنها در طراحی این خودرو بیشتر از همه از کادیلاک الدورادو کوپه مدل ۱۹۶۷ بوده است و همینطور نیم نگاهی هم به کادیلاک سی‌تی‌اس-وی داشته‌اند که از مدل‌هایی است که هم ‌اکنون در بازار فروخته می‌شود. 

کادیلاک المیراج؛ کانسپتی که ممکن است به بازار عرضه شود

تا زمانی که کادیلاک اطلاعات رسمی دربارهٔ مدل تازه لوکس خود اعلام نکند بازار شایعه داغ است اما گفته می‌شود قیمت این کوپه لوکس بین ۷۵ هزار تا ۹۰ هزار دلار باشد. 

کادیلاک می‌خواهد تا سال ۲۰۲۲ ده مدل تازه یا به‌روز شده را به بازار عرضه کند. بعد از ورشکستگی جنرال موتورز، کادیلاک فرصت بسیاری برای بازسازی مدل‌هایش و رقابت با خودروسازان آلمانی نداشت و حالا می‌خواهد با تمام توان این عقب‌‌ماندگی را جبران کند. رونق بازار چین مهمترین فرصت برای کادیلاک است. 

این کارخانه می‌خواهد تا دو سال دیگر فروش خود را در بازار چین سه برابر کند و به صد هزار دستگاه خودرو در سال برساند. همزمان کادیلاک به دنبال تقویت حضور خود در بازار اروپا است که مدت‌ها خریداران این بازار اقبالی به این مارک آمریکایی ندارند. در عوض در آمریکا بازار کادیلاک سکه است. فروش این کارخانه امسال سی درصد بیشتر از سال قبل بود و بعد از پورشه (۳۱ درصد) بیشتر افزایش فروش را در یک سال قبل داشت. 

برچسب ها : کادیلاک | المیراج | تاریخ : ۲۰۲۲/۰۸/۲۲
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.