کارخانه تولید آی‌فون ۵ به دلیل اعتصاب کارگران تعطیل شد

تعداد زیادی از کارگران کارخانه چینی تولید آی‌فون ۵ اعتصاب کردند. کارخانه فاکسکان چین به دلیل اعتصاب هزاران کارگر این کارخانه تعطیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از موبنا، در پی این اعتراض‌ها چندین خط تولید آی‌فون ۵ در این کارخانه تعطیل شد. این کارخانه متعلق به شرکت تایوانی فاکسکان بوده و مسوولیت تولید تلفن‌های همراه آی‌فون را در چین برعهده دارد.

این اعتصاب شامل سه تا چهار هزار کارگر چینی شده و کارگران نسبت به افزایش کیفیت و همچنین افزایش ساعات کاری‌شان اعتراض کردند.

فاکسکان (Foxconn) که نام تجاری شرکت «هون های پریسیژن اینداستری» (Hon Hai Precision Industry Co., Ltd) و در واقع شرکت تابعه آن است، شرکتی تایوانی و یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان قطعات رایانه‌ای و الکترونیکی جهان است که واحد بزرگی در کشور چین دارد و بزرگ‌ترین صادر کننده این کشور محسوب می‌شود. این شرکت در سال ۱۹۷۴ توسط «تری گو» (Terry Gou) راه اندازی شد. هون های ۲۱ هزار اختراع ثبت کرده و با درآمد فروشی معادل ۵۹ میلیارد دلار آمریکا، در کل ۹۲۰ هزار کارمند شامل ۱۵ هزار مهندس طراح در آمریکا، ژاپن، چین و تایواندارد.

فاکسکان طرف قرارداد دیگر شرکت‌های بزرگ فروش رایانه و قطعات الکترونیکی چون دِل، اپل، سونی، هیولت پاکارد، نوکیا، موتورلا، مایکروسافت و سیسکو است و ۷۵ درصد محصولات شرکت آمریکایی اینتل و درصد بسیار بالایی از محصولات کمپانی‌های اپل، دل و صد‌ها شرکت دیگر را تولید می‌کند.

خبر های مرتبط:

  1. کارگران چینی اپل و ای بی ام در شنزن چین
  2. خودکشی یکی از کارگران کارخانه فاکس‌کان اپل در چین
  3. سامسونگ بزرگترین تولید کننده نمایشگر دنیا شد

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.