کارگران چینی اپل دست به اعتصاب زدند

۲۵م دیماه ، خبرگزاری‌ها- بیش از هزار کارگر کارخانه‌های فاکس‌کان که طرف قرارداد اپل و بسیاری از شرکت های فناوری آمریکاست، دست به اعتصاب زده اند.

علت این اعتصاب شرایط بد کاری و پایین بودن دستمزدها اعلام شده است. پلیس ضدشورش چین با حضور در محل تلاش کرد تا معترضان را پراکنده کند.

کارگران معترض در کارخانه Jiangxi Xin Hai Yang دست به اعتراض زدند که در شهر فنچنگ چین واقع است. اعتصاب یاد شده که از پنج شنبه هفته قبل آغاز شده تا ابتدای هفته جاری ادامه یافته و کارگران موفق شدند برای مدتی جاده ورودی اصلی شهر فنچنگ را مسدود کنند.

مدیران فاکس کان می گویند از شرایط کاری در کارخانه های خود آگاه می باشند. آنها هم اکنون در حال مذاکره با نمایندگان کارگران و مقامات دولتی محلی می باشند تا بتوانند مشکل را حل کنند. پیش از این در سپتامبر سال ۲۰۱۱ هم دوهزار کارگر این شرکت در Taiyuan چین به دلایل مشابهی با پلیس ضدشورش درگیر شدند.

مونتاژ بخش اعظم تولیدات اپل و به خصوص آیفون و آی پد در کارخانه های فاکس کان صورت می گیرد و اتحادیه های کارگری بارها از اپل به سبب بی توجهی به حقوق کارگران شرکت های وابسته به خود در دیگر کشورها و به خصوص چین انتقاد کرده اند، اما اپل تاکنون توجه چندانی به این مساله نداشته است.

کارگران فاکس کان به غیر از مونتاژ گوشی و تبلت در زمینه مونتاژ رایانه، سرور، چاپگر و … هم فعالیت کرده و با شرکت هایی مانند مایکروسافت نیز همکاری دارند.

IT Iran
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.