کاروِیژه ˝قاعده تصادف ˝ اسیر ممیزی شد/ ˝گذشته˝ منعی برای توزیع در شبکه نمایش خانگی ندارد

سخنگوی سازمان امور سینمایی در گفت وگو با هنرآنلاین:

عدم توزیع ˝کارویژه˝ فیلم قاعده تصادف در شبکه نمایش خانگی، محدودیت زمان و اصلاحیه های وارد شده به این بخش بود.

سعید رجبی فروتن سخنگوی سازمان سینمایی در گفت و گو با خبرنگار سینما خبرگزاری هنر ایران دربارهٔ عدم توزیع کارویژه فیلم “قاعده تصادف” در شبکه نمایش خانگی گفت: این اقدام توسط موسسه سینما هفت صورت گرفت و قرار بود که در نسخه ویدئویی این فیلم بخشی با عنوان “کارویژه” گنجانده شود اما این اتفاق نیفتاد و با پیگیری هایی که صورت گرفت متوجه شدیم که شورای بازبینی شبکه نمایش خانگی اصلاحاتی را به این بخش وارد کرده و به تیم سازنده ارائه کرده است اما دوستان در موسسه سینما هفت پیگیری نکردند و نتوانستند شورای نظارت را متقاعد کنند و اصلاحات را برروی این بخش انجام دهند.

فروتن اضافه کرد: شرکت سینما “هفت” در نظر داشت که قبل ازآغاز ماه مبارک رمضان این فیلم را در شبکه نمایش خانگی توزیع کند و محدودیت زمان سبب دیگر حذف این بخش در نسخه خانگی این فیلم بود.

رجبی فروتن دربارهٔ اصلاحات مجدد به فیلم های سینمایی برای توزیع در شبکه نمایش خانگی گفت: شبکه نمایش خانگی طیف بسیاری از مخاطبان را در بر می گیرد و نمی توان نسخه ای که در سینما اکران می گردد را به شبکه نمایش خانگی فرستاد. و این اتفاق مربوط به سازمان سینمایی نیست و قانونی است که در آیین نامه ها و اساسنامه ها آمده و قانون است. وقتی یک فیلم در شبکه ویدیویی توزیع می گردد از امکانات بسیاری برخوردار می گردد و کارگردان می تواند نسخه متفائت تری از فیلمش را در نسخه ویدئویی ارایه کند. باید به روی دیگر سکه نگاه کرد و شبکه نمایش خانگی را یک فرصت دانست.

سخنگوی سازمان سینمایی دربارهٔ توزیع فیلم “گذشته” در شبکه نمایش خانگی گفت: “گذشته” برای توزیع در شبکه ویدئویی منعی ندارد و همانند یک فیلم ایرانی می توان در شبکه نمایش خانگی عرضه شود. تهیه کنندگان ایرانی و خارجی این فیلم به فکر این موضوع می باشند و توزیع این فیلم در شبکه نمایش خانگی کشور باید همزمان با پخش جهانی آن صورت گیرد که فیلم از بحث سرقت و قاچاق در امان باشد.

پایان پیام/
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.