کارگروه برنامه ریزی نیروی انسانی تشکیل شد

با هدف سیاستگذاری و برنامه‌ریزی برای تامین نیروی انسانی متخصص؛

همه دستگاههای اجرایی موظفند تقاضای نیروی انسانی بخش مربوط را با رویکرد برنامه ریزی راهبردی تهیه و به کارگروه اعلام کنند.

به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیئت وزیران بنا به پیشنهاد معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی و‌ به منظور سیاستگذاری و برنامه‌ریزی برای تامین نیروی انسانی متخصص دستگاهها و بخشهای مختلف، ” کارگروه برنامه ریزی نیروی انسانی” در معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور با تشکیل کارگروه برنامه ریزی نیروی انسانی” موافقت کرد.

بر اساس این مصوبه، کارگروه مذکور با ترکیب معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور ‌(رئیس)، نماینده معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، نماینده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نماینده وزارت بهداشت،‌درمان و آموزش پزشکی، ‌نماینده وزارت آموزش و پرورش،‌نماینده وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی،‌نماینده وزارت کشور و ‌نماینده مرکز آمار ایران تشکیل می شود.

بر اساس این مصوبه، وظایف این کارگروه تحلیل و تبیین وضعیت نیروی انسانی موجود، راه‌اندازی بانک اطلاعاتی نیروی انسانی (در مرکز آمار ایران) و شناخت نیازهای نیروی انسانی بخشها و حوزه های مختلف از قبیل صنعت،‌ کشاورزی،‌خدمات اداری، ‌فرهنگ و هنر با همکاری دستگاه های ذی ربط است.

همچنین همه دستگاههای اجرایی موظفند تقاضای نیروی انسانی بخش مربوط را با رویکرد برنامه ریزی راهبردی تهیه و به کارگروه اعلام کنند.

بر این اساس، وزارتخانه های علوم،‌تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تعیین ظرفیت جذب دانشگاهها و وزارت آموزش و پرورش در برنامه ریزی آموزش مقاطع متوسطه موظفند سیاستها، ‌راهبردها و تصمیمات کارگروه را مورد عمل قرار دهند.

بر اساس این مصوبه، در هر استان کارگروه ” برنامه ریزی نیروی انسانی استان” به ریاست استاندار و با عضویت روسای دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان ( به تشخیص استاندار)، مدیر کل آموزش و پرورش استان و دستگاههای ذی ربط تشکیل می شود تا سند آمایش نیروی انسانی استان را تهیه و پس از تایید در کارگروه برنامه ریزی نیروی انسانی کشور به اجرا درآید.

این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی؛ معاون اول رئیس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.