کاری نکنیم که استقلال نهاد مدنی وکالت زیر سوال برود

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

ایران > حقوقی‌ و قضایی – ممتازنیوز:
رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز با انتقاد از برخی اظهارات مقام‌های قضایی در باره وکلا هشدار داد نباید کاری کنیم که استقلال نهاد مدنی وکالت زیر سوال برود.

به گزار ایرنا، علی نجفی توانا یکشنبه شب در همایش ‘دفاع مقدس از جبهه تا محکمه’ که با حضور ‘محمدجعفر منتظری’ رئیس دیوان عدالت اداری به منظور تجلیل از وکلای ایثارگر برگزار شده بود، گفت: ‘آنچه متاسفانه شاید موجب نوعی سوء برداشت شده، این است که وکلای دادگستری می‌خواهند خارج از ارزش‌ها عمل کنند در حالی که اعضای این کانون غیرخودی نیستند و یک سوم آنها از بازنشستگان قضایی، بخشی از آنها از ایثارگران و بقیه نیز جوانان بعد از انقلاب هستند.’

وی خاطرنشان کرد: در هر دسته‌ای امکان تخلف وجود دارد و ما آماده‌ایم با تشکیل کمیته‌ای بررسی کنیم که آیا تخلف وکلا بیشتر از بقیه حرفه‌هاست؟

نجفی توانا با بیان اینکه بتازگی با حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه و سخنگوی آن دیدار داشته است، گفت: ایشان گفته است که ۲۱ وکیل متخلف دستگیر شده‌اند. من فهرست این وکلا را برای برخورد با آنها خواسته‌ام اما هنوز چیزی به ما اعلام نشده است.

وی ادامه داد: ما به دنبال توسعه روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با دنیا هستیم و شرط سرمایه‌گذاری خارجی در کشور وجود یک قاضی و وکیل مستقل در جامعه است. از این رو نباید کاری کنیم که استقلال نهاد مدنی وکالت زیر سوال برود.

نجفی توانا در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه استقلال نهاد مدنی وکالت نه تنها هیچ تعارضی با قوه قضاییه ندارد بلکه با ارزش‌های جمهوری اسلامی نیز مطابقت دارد، گفت: استقلال قانون گریزی نیست بلکه واگذار کردن کار وکلا به نهاد وکالت است.

وی خاطرنشان کرد: کانون وکلا از بدو تاسیس تا امروز ابزار نظارتی کافی داشته و در جهت تقویت آن عمل کرده‌ایم اما مداخله در گردش کاری وکلا نه به نفع وکلا، نه به نفع قوه قضاییه و نه به نفع نظام است.

نجفی توانا تصریح کرد: ما تا به امروز هزینه‌ای بر کشور تحمیل نکرده‌ایم و با تمام قوا به شفاف سازی امور با سه قوه همراه بوده‌ایم.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ایثارگران الگوی جوانانی هستند که ایثار را نه در گذشته بلکه در رفتار حال آنها می‌بینند، گفت: به عنوان نماینده وکلا افتخار می‌کنم که بخش عمده‌ای از آنها، یادگاران دفاع مقدس هستند و امیدوارم این ایثار و دفاع از مرزهای کشور به عنوان الگو برای نسل جوان تداوم داشته باشد.

نجفی توانا افزود: وجود ایثارگران نشانگر استمرار دفاع از میهن، قانون، عزت و شرف و همچنین دفاع از سلامت و عدالت قضایی، قانون پذیری و ارزش‌های معنوی حاصل از قانون است.

– .

RSS
منبع: همشهری
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.