کار آفرینی اصل اساسی در توسعه اقتصادی

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱،

با اشاره به نقش کلیدی کار آفرینی در اقتصاد رقابتی و مبتنی بر بازار روز کشور گفت: از آنجا که کار آفرین به عنوان یک پدیده ی نوین نقش بسزایی در توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور دارد، سبب تضمین حیات و بقاء کشور شده و منجر به ابداع و خلق محصولات و خدمات تازهی می گردد.

وی افزود: موضوع کار آفرینی در ایران بحث تازهی است و در سالهای اخیر توجه ویژه ای به آن شده است.

وی ادامه داد: وزارت کار و امور اجتماعی باید توسعه کار آفرینی و شناخت اشخاص کار آفرین را راهبرد اساسی خود قرار دهد و این سازمان باید بستر مناسبی برای رشد فرهنگ کار آفرینی و حمایت از ایده های کار آفرینان را فراهم سازد زیرا که توسعه ی این مقوله و حمایت از مالکان ایده توسعه ی اقتصاد کشور را در پی خواهد داشت.

فاتحی گفت: با ایجاد فضای رقابتی و حمایت منطقی از فعالیت های کار آفرینان و فراهم آوردن امکانات لازم و کاهش وقت ارائه تسهیلات می توان سبب جذب هر چه بیشتر سرمایه گذاری شد و از ظرفیت های بلا استفاده در اقتصاد کشور به خوبی بهره برد.

وی با اشاره بر توجه به سرمایه گذاری بخش خصوصی بیان نمود: در این صورت است که سهم بخش خصوصی در اقتصاد افزایش می یابد و شاهد توسعه ی فعالیتهای کار آفرینی خواهیم بود، البته باید در نظر داشت که هر سرمایه  گذاری  کار آفرین نمی باش و هر کار آفرینی سرمایه ی لازم برای انجام فعالیتهای کار آفرینی را ندارد./ک


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.