کاندیداها نباید با تخریب نامزدهای دیگر به‌دنبال تثبیت جایگاه خود باشند

۳۱اردیبهشت،

“قائم مقام کانون دانشگاهیان ایران اسلامی” گفت: جایگاه ریاست‌جمهوری، جایی برای آزمون و خطا نیست و یک کاندیدا نباید با یک نگاه سلبی و تخریب نامزدهای دیگر بخواهد جایگاهش را تثبیت کند.

“هاشم داداش‌پور” در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با بداخلاقی‌های سیاسی که از سوی بعضی کاندیداها صورت گرفته، اظهار داشت: پیگیری سخنرانی‌ و مواضع بعضی از کاندیداها بیانگر آن است که این اشخاص تصور ثبت‌نام برای مقام ریاست‌جمهوری را ندارند و این جایگاه را با یک وزارتخانه یا نهاد اشتباه گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: جایگاه ریاست‌جمهوری جایی برای آزمون و خطا نیست و یک کاندیدا باید بتواند برنامه‌ریزی لازم را برای پیشرفت کشور در چهار سال انتصابش داشته باشد،  نه اینکه با یک نگاه سلبی یا تخریب نامزدهای دیگر بخواهد جایگاهش را تثبیت کند.
 
قائم مقام کانون دانشگاهیان ایران اسلامی بیان کرد: در شرایط فعلی جامعه، بروز اینگونه رفتارها بدترین حرکت است، زیرا نظام سیاسی کشور بر مبنای اسلام  پایه‌ریزی شده و باور حکومت اسلامی بر عدم جدایی دین از سیاست جدا است و چنانچه فردی خارج از این قاعده عمل نماید، به کشور و نظام جمهوری اسلامی آسیب وارد می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه با تأکید بر این مسئله که براساس قانون اساسی؛ شورای نگهبان ناظر اصلی بر انتخابات ریاست‌جمهوری تلقی می‌شود، اظهار داشت: با استناد به اصل ۱۱۵ قانون اساسی این اجازه به شورای نگهبان داده شده  تا نامزدهای ریاست‌جمهوری را براساس شاخص‌های مشخص شده ارزیابی کند و یک کاندیدای دارای صلاحیت، باید شاخص‌هایی همچون رجل سیاسی، مذهبی، مدیر و مدبر بودن را به طور جمعی دارا باشد.
 
داداش‌پور بیان کرد: بلوغ و توان جسمی هم به عنوان یک شاخص مهم مورد توجه شورای نگهبان است، زیرا رئیس‌جمهور باید بتواند حداقل ۱۴ ساعت مستمر در مکان‌هایی که نیاز به وجود وی هست حضور پیدا کند و با توجه به اینکه جایگاه ریاست‌جمهوری ذاتاً به یک فرد تفویض می‌شود، اشخاص دیگر  نمی‌توانند در غیاب وی به نمایندگی از او عمل کنند.
 
وی در رابطه با مجوزی که قانون اساسی به کاندیداهای ریاست‌جمهوری رد صلاحیت شده برای اعتراض به شورای نگهبان داده است، اظهار داشت: براساس قانون، شورای نگهبان به این مسئله رسیدگی می‌کند و اگر احراز صلاحیت کاندیدای مورد نظر اتفاق نیافتد آنها باید به قانون تمکین کنند.
 
داداش‌پور تصریح کرد: قانون به عنوان یک ملاک، همه اشخاص را به سمت چارچوب‌هایی که برای قوام، امنیت و پایداری کشور نیاز است هدایت می‌کند.
 
قائم مقام کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اگر نامزدهای ریاست‌جمهوری پای‌بند به انقلاب اسلامی، ارزش‌ها و منافع ملی و قانون اساسی باشند، نباید به عرصه بی‌اخلاقی‌های سیاسی پا بگذارند و اگر مرتکب این عمل شوند، این پیام را القا می‌کنند که این اشخاص، اشتباهی وارد این عرصه شده‌اند.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.