کانسپت‌های جیپ برای جشنواره مواب

۸فروردین ۱۳،

کانسپت‌های جیپ برای جشنواره مواب

Bookmark and Share

جیپ در چهل و هفتمین جشنواره  بیابانگردی سافاری «مواب جیپ» در آمریکا برای نمایش توانایی‌های خود برای مجهز کردن خودروهای بیابانی شش کانسپت نمایش داد. جیپ از سال ۲۰۰۲ در این جشنواره خودروهایی به هزاران طرفدار رانندگی آف رود معرفی می‌کند که بیشترشان مدل‌های تقویت شده با وسائل اضافی است که به طور جداگانه توسط موپار، شرکت قطعه‌سازی متعلق به گروه کرایسلر ساخته شده و جداگانه فروخته می‌شود. 

جیپ گرند چروکی تریل هاک دو

جیب با یک موتور شش سیلندر اکودیزل یکی از قوی‌ترین نمونه‌های گرند چروکی را ساخته است. لاستیک‌های این جیپ ۳۵ اینچی ساخت می‌کی تامپسون است که روی رینگ‌های ۱۷ اینچی سوار شده است. برای جا شدن این تایرهای بزرگ سپر‌ها تغییر کرده است. ظاهر ماشین با اضافه کردن قطعاتی مثل یک بال عقب و کاپوت اس آر تی با گرند چروکی معمولی متفاوت است و رنگ نارنجی‌اش نگاه‌های بسیاری را به سوی خود جلب می‌کند. 

کانسپت‌های جیپ برای جشنواره مواب

جیپ رانگلر موپار ریکون

نمونه موپار ریکون مشهور‌ترین جیپ جهان موتور هشت سیلندر ۶. ۴ لیتری کرایسلر ۳۰۰ سی‌ اس‌آرتی۸ را امانت گرفته. این موتور ۶۴۵ اسب بخار نیروی خود را از طریق یک جعبه دنده پنج سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌کند و اکسل‌های این خودرو ساخت کارخانه  دانا است.  این ماشین هم لاستیک‌های بیابانی بزرگ ۳۹ اینچی دارد. موپار سپر تازهی به نام «استینگر» به این خودرو اضافه کرده که مخصوص رانندگی خارج از جاده است. لامپ ال‌ائی‌دی و گلگیرهای مخصوص هم از دیگر بخش‌های تغییرداده شده در این خودرو است. موپار ریکون همچنین به یک سیستم بکسل ساخت کارخانه وارن مجهز است. صندلی‌های ماشین هم با مواد استتاری تزیین شده است. 

کانسپت‌های جیپ برای جشنواره مواب

جیپ رانگلر استیچ

استیچ نگاهی دوباره با کانسپت پورک چاپ است که سال قبل در همین جشنواره معرفی شد. تمرکز اصلی در این کانسپت کاهش وزن است. برای رسیدن به این هدف مهندسان جیپ درها و بخش‌هایی از بدنه را برداشته‌اند. صندلی‌ها هم با تکنولوژی که قبلاً در مدل وایپر استفاده شده از مواد سبک ساخته شده  و به این ترتیب وزن ماشین به ۱۳۶۰ کیلوگرم رسیده است. 

کانسپت‌های جیپ برای جشنواره مواب

جیپ رانگلر سند تروپر ۲

این خودرو نمونه بهتر شده‌ای از سندتروپر است که جیپ در نمایشگاه سیما در سال ۲۰۱۲ رونمایی کرد. برای اینکه این جیپ بتواند از پستی‌بلندی‌ها مسیر جشنواره مواب برآید، اکسل‌هایش تقویت شده و از تایرهای ۴۰ اینچی استفاده شده است. لامپ‌های مخصوص بیابان، سیستم بکسل ساخت تریل‌اسلاید از دیگر قطعات این خودرو است. موتور این ماشین هشت سیلندر ۵.۸ لیتری «همی» است که ۳۷۵ اسب بخار نیرو و ۴۰۰ پوند بر فوت گشتاور تولید می‌کند.

کانسپت‌های جیپ برای جشنواره مواب

جیپ رانگلر فلت‌تاپ

مشخصه این جیپ سقف بدون پنجره آن و نداشتن ستون وسط است. این ماشین چراغ‌های ال‌ائی‌دی دارد، سیستم بکسلش ساخت وارن زئون است و نگهدارنده لاستیک یدکش ترافلکس است.

کانسپت‌های جیپ برای جشنواره مواب

جیپ رانگلر اسلیم

یک نمونه سبک دیگر از رانگلر که در بین کانسپت‌های امسال بیشتر از بیابان برای رانندگی در جاده ساخته شده است. ماشین در و پیکر عادی دارد و چرخ‌های ماشین ۱۷ اینچی است اما قطعاتی از بخش «تقویت جیپ» به این خودرو اضافه شده است. 

برچسب ها : خودرو | جیپ | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۴/۰۱
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.