کانون دانشگاهیان ایران اسلامی درگذشت حسن حبیبی را تسلیت گفت

۱۲ام بهمن ،

کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با صدور پیامی درگذشت دکتر حسن حبیبی را تسلیت گفت.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، متن این پیام به شرح زیر است:

«در آستانه طلیعه دهه فجر و سی و چهارمین فجر پیروزی انقلاب اسلامی درگذشت دکتر حسن حبیبی، که از چهره‌های خوش سابقه انقلاب اسلامی بود، سبب تاثر همه دلسوزان و خدمتگزاران نظام اسلامی شد.

دکتر حبیبی در طول عمر مفید خود یکی از یاران فعال و باوفای نظام جمهوری اسلامی ایران بود و از پیشگامان و متقدمین نهضت اسلامی مردم ایران به زعامت رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) تلقی می‌شد، که در افشای چهره رژیم پهلوی نقش به‌سزایی داشت و در سال ۱۳۵۷ و به همراه حضرت امام خمینی(قدس سره) به کشور بازگشت.

ایشان پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در سنگرهای سیاسی به انقلاب اسلامی خدمت کرد و در حوزه علم و فرهنگ هم چهره‌ای فعال و شناخته شده محسوب می‌شد.

دکتر حبیبی در روند شکل‌گیری و سامان‌دهی نظام نوین آموزش عالی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی نقش محوری داشت و علی‌رغم عهده‌دار بودن مسوولیت‌های فراوان همواره سنگر علم و فرهنگ را سنگر اصلی دفاع از انقلاب اسلامی می‌دانست. آن مرحوم اندیشمندی مؤمن و متواضع بودند که، پیوسته در عالی‌ترین مناصب علمی، سیاسی و فرهنگی از هیچ تلاشی برای اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران فروگذار ننموده و منشأ خدمات ارزنده‌ و ماندگاری گردیدند.

کانون دانشگاهیان ایران اسلامی ضمن تسلیت فقدان آن مرحوم به محضر مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی)، دلسوزان نظام جمهوری اسلامی ایران، مردم شریف ایران، جامعه دانشگاهی و خانواده محترم آن مرحوم، از خداوند متعال برای آن فقید سعید غفران الهی و علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسالت دارد.»

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.