کاهش اشتها علامتی سریعرس از سنگ کلیه است

۲۶ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

یک متخصص اورولوژی گفت: کاهش یا از دست رفتن اشتها iبه ویژه در صورتیکه iبه مدت طولانی بر فرد عارض شود، می تواند علامتی سریعرس از ابتلا iبه سنگ کلیه باشد.

فرید تقوایی، متخصص اورولوژی در گفتگو با خبرنگار iبهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: شخص مبتلا iبه سنگ کلیه علائم و عوارض گوناگونی را ممکن است از خود بروز دهد که این علائم و عوارض در صورتیکه iبه موقع تشخیص و درمان شوند، احتمال iبهبود بیماری iبه میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

وی افزود: سنگ کلیه ممکن است آنقدر کوچک باشد که بدون هیچ مشکلی از بدن دفع شود، در مقابل سنگ های ایجاد شده می تواند بسیار بزرگ بوده و با درد شدیدی همراه باشد.

تقوایی تاکید کرد: سنگ های بزرگتر در هنگام عبور از لوله متصل کننده مثانه و کلیه سبب بروز درد شدید شده و حتی ممکن است در این لوله گیر کرده و جریان ادرار را مسدود کنند.

وی با بیان اینکه تشخیص iبه موقع علائم سنگ های ادراری وکلیوی بسیار مهم است، تصریح کرد: درد ناگهانی و مداوم مهمترین نشانه سنگ کلیه است که iبه ویژه در ناحیه پشت و طرفین کمر، شکم، کشاله ران یا ناحیه تناسلی ایجاد می گردد.

تقوایی تاکید کرد: کاهش یا از دست رفتن اشتها iبه ویژه در صورتیکه iبه مدت طولانی برفرد عارض شود نیز می تواند علامتی مهم و سریعرس از ابتلا iبه سنگ کلیه باشد.

وی یاد آور شد: البته اغلب بیماری ها و نارسایی ها نیز می توانند با کاهش اشتها همراه باشند که در این صورت باید iبه علائم دیگر سنگ کلیه توجه کرده و بیماری را iبه درستی تشخیص داد.

تقوایی اظهار داشت: تهوع، استفراغ، خستگی مفرط، یبوست، تعریق بیش از اندازه، اسهال، تب و لرز، سوزش و تکرار ادرار و بروز بعضی دیگر از مشکلات ادراری  نیز می تواند از علائم بسیار مهم سنگ کلیه باشد که تشخیص مناسب آنها در مراحل اولیه بسیار مهم خواهد بود./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.