کاهش اهدای خون بانوان/۱۷درصد خون کشور را تهرانی‌ها تأمین می‌کنند

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : مدیرکل روابط عمومی سازمان انتقال خون گفت: در ۶ ماهه اول امسال یک میلیون و ۷۳۸ هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی بین مراکز درمانی کشور توزیع شد. ۴٫۴۷درصد اهداکنندگان زن بودند که نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد کاهش یافته است.

بشیر حاجی‌بیگی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان شهریور یک میلیون و ۲۷۵ هزار و ۳۶۷ نفر به پایگاه‌های انتقال خون در سراسر کشور برای اهدای خون خود مراجعه کردند که از این تعداد یک میلیون و ۹ هزار و ۵۹۷ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند که از این میزان ۱۷ درصد سهم تهرانی هاست.

وی با اشاره به اینکه ۵۰٫۶۲ درصد این رقم توسط اهداکنندگان مستمر سازمان انتقال خون اهدا شده، افزود: از کل اهداکنندگان ۲۳۱ هزار و ۸۷۶ نفر جزو اشخاصی بودند که برای اولین‌بار خون خود را اهدا می‌کردند.

به گفته حاجی‌بیگی میزان اهدای خون بانوان در ۶ ماه اول امسال با ۴٫۴۷ درصد کل اهدای خون کشور نبود و نسبت به سال قبل یک درصد کاهش داشته است.

وی گفت:‌ بیشترین میزان اهدای خون بانوان به ترتیب در استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمانشاه بوده است.

وی در پاسخ به اینکه بیشترین گروه خون دریافتی چه گروه خونی بوده است گفت: از آنجایی که در کشور ما بیش از ۹۰ درصد مردم گروه خونی مثبت دارند خون O مثبت بیشترین گروه خون AB منفی کمترین گروه خون دریافتی بوده است.

مدیرکل روابط عمومی سازمان انتقال خون، تهران را رکورددار اهدای خون در کشور برشمرد و افزود: ۱۷۹ هزار و ۲۵۷ واحد خون در ۶ ماهه اول امسال از استان تهران جمع‌آوری شده و استان‌های فارس با ۷۲ هزار واحد و مازندران با ۶۸ هزار واحد در رتبه بعدی پس از تهران قرار گرفتند.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.