کاهش تمایل به نوسازی بافت ‌فرسوده

۳۱فروردین۱۳،

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به عدم همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن و همچنین افزایش هزینه‌های احداث بنای مسکونی به واسطه رشد قیمت مصالح گفت : خالی‌گذاشتن دست سازنده‌ها از وام‌ های نوسازی سبب شده تا تمایل مالکان بافت‌فرسوده به تخریب و نوسازی، به شدت افت کند.

به گزارش Consbank، علیرضا جعفری گفت: به‌خاطر آنچه «خالی‌گذاشتن دست سازنده‌ها از وام‌نوسازی» عنوان می‌شود، تمایل مالکان بافت‌فرسوده به تخریب و نوسازی، به شدت افت کرده است. وی افزود: در حال حاضر بیشترین اعتراض و گلایه‌های شهروندان در دفاتر خدمات نوسازی، نپرداختن وام نوسازی از سوی بانک‌ها است که سبب نیمه‌کاره ماندن عملیات تخریب و نوسازی خانه‌ها در بعضی مناطق شده است.

جعفری تصریح کرد: قبل از شوک ناشی از فقر تسهیلات بانکی در بازار مسکن، قیمت تمام‌شده ساخت نیز افزایش یافته و هزینه ساخت‌وساز را بالا برده است وهمچنین تورم در سطح جامعه، مسکن را از اولویت اول مردم خارج کرده و سبب شده نوسازی بافت‌فرسوده که در سال‌های اخیر توسط خود مالکان و با نیت مصرفی انجام می‌شد، هم‌اکنون در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد که این تغییر فاز به نفع بافت‌فرسوده نخواهد بود.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه با اعتراضات بسیاری از سوی مردم برای به نتیجه نرسیدن پرونده هایشان در دفاتر خدمات نوسازی مواجه هستیم، اظهار کرد: در کنار این موارد ، بوروکراسی اداری و پرداخت نشدن وام‌ها، افزایش قیمت ساخت مسکن و عدم تحقق تسهیلات ارزان قیمت به واسطه سیاست های اقتصادی از شوک های وارد شده به به بازار مسکن است که هر کدام سبب شده است تا بحث جریان تخریب و نوسازی با یک سکته مواجه شود.


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.