کاهش ضریب خسارت بیمه شخص ثالث

۰۷م اسفند ،

بینا- رییس کل بیمه مرکزی گفت: کاهش ضریب خسارت بیمه شخص ثالث و مدیریت ریسک با همکاری پلیس راهور، صنعت بیمه و وزارت راه و شهرسازی امکان‌پذیر است.
به گزارش بینا، سید محمد کریمی در همایش مدیریت ریسک در صنعت بیمه اظهار کرد: حفاظت از سرمایه‌ ایرانی ابعاد بسیاری دارد که بخش‌های مختلف جامعه وظیفه دارد آن را تامین کنند. صنعت بیمه نیز جایگاه ویژه‌ای در این زمینه دارد.
وی گفت: صنعت بیمه ریسک‌ها و اضطراب‌های جامعه را پوشش می‌دهد تا امید را در جامعه توسعه دهد.
کریمی با بیان این‌که اگر حوادث غیرمترقبه خوب مدیریت شود این حوادث بلا محسوب نمی‌شود، گفت: در کاهش ضریب خسارت شخص ثالث و مدیریت ریسک آن صنعت بیمه، پلیس راهور و وزارت راه و شهرسازی نقش دارد و اگر نهادهای مسوول دست‌به‌دست هم دهند ضریب خسارت کاهش پیدا خواهد کرد.
وی خاطر نشان کرد: همه بیمارستان‌ها موظف به پرداخت هزینه‌ مصدومین تصادفات می باشند، چرا که سالانه ۱۰ درصد از حق بیمه شخص ثالث به حساب وزارت بهداشت ریخته می‌شود که اگر مردم این را بدانند بسیاری از خسارات کاهش می‌یابد.
رییس کل بیمه مرکزی با بیان این‌که پژوهشکده بیمه لازم است جدی‌تر ابعاد مختلف پوشش ریسک را بررسی کند، گفت: صنعت بیمه تنها برای آتش‌سوزی و شخص ثالث اتومبیل نیست و می‌تواند در تمام زمینه‌ها فعالیت کند و ما در حال حاضر هواپیماهای کشور را تا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار و نفت‌کش‌ها را تا یک میلیارد دلار تحت پوشش بیمه‌ای قرار داده‌ایم، لذا این صنعت جایگاه ویژه‌ای دارد.
کریمی هم‌چنین به بیمه‌های تکمیلی درمان اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر این بیمه‌های تکمیلی در حال تعطیلی است و بسیاری از شرکت‌ها که ابتدا کارکنان خود را بیمه‌ تکمیلی می‌کردند آن را رها کرده‌اند لذا باید این رشته بیمه‌ای نیز مورد توجه قرار گیرد تا ضریب خسارت پایین بیاید.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.