کاهش قیمت مواد غذایی در گروی همکاری بین بخشی است

شنبه ۹ اردیبهشت – ۱۰:۲۷:۳۲ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-  فخرالدین حیدری با بیان اینکه کنترل و کاهش قیمت مواد غذایی با حمایت از بخش تولید میسر می شود، گفت: البته حمایت از بخش تولید زمانی نتیجه بخش خواهد بود که دولت نظارت و کنترل مؤثری بر بازار مواد غذایی داشته باشد.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا به نقل از خانه ملت، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در واکنش به وعده دولت برای کاهش قیمت مواد غذایی تا پایان اردیبهشت ماه گفت: بخش عمده ای از افزایش قیمت مواد غذایی در ایام نوروز و در شرایطی رخ داد که دولت نظارت بر بازار مواد غذایی را به حداقل رساند.
نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها موجب افزایش هزینه های تولید در بخش های مختلف شده است، افزود: البته برخی از تولید کنندگان و توزیع کنندگان مواد غذایی نیز اجرای این قانون را بهانه ای برای افزایش قیمت ها قرار داده اند که متأسفانه این سوء استفاده در سایه بی نظارتی دستگاه های مسئول صورت می گیرد.
وی با تأکید بر اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت باید با اهرم نظارتی خود کنترل دقیق تری بر بازار مواد غذایی داشته باشد، تصریح کرد: کنترل و کاهش قیمت مواد غذایی در گروی همکاری بین بخشی میان وزارتخانه ها و سازمان های مسئول است.
حیدری با تأکید بر اینکه نظارت بر بازار مواد غذایی دارای چند بعد است، اظهار داشت: نظارت بر این بازار باید شامل توزیع کنندگان اصلی، توزیع کنندگان فرعی و خرده فروشی ها باشد و اگر نظارت بر هر یک از این بخش ها دچار نقصان شود دولت موفقیتی در کنترل بازار مواد غذایی حاصل نخواهد کرد.
این نماینده مجلس هشتم با بیان اینکه افزایش قیمت مواد غذایی مانند شیر و لبنیات در سراسر کشور محسوس است، گفت: در روزهای اخیر قیمت شیر و لبنیات به صورت روزانه افزایش یافته است که بخشی از این گرانی به عدم نظارت دولت بر می گردد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر اینکه کاهش قیمت شیر و مواد لبنی در گروی حمایت از دامداران و کارخانه داران است، اظهار داشت: اگر حمایت لازم از این قشر انجام نشود کنترل و کاهش قیمت شیر و لبنیات کار بسیار سختی خواهد بود.
گفتنی است وزیر صنعت، معدن و تجارت از کاهش قیمت مواد غذایی در روزهای پایانی اردیبهشت با همکاری بانک مرکزی و وزارت جهاد کشاورزی خبر داده است.
مهدی غضنفری با اشاره به جلسات مختلفی که با تولید کندگان و توزیع کنندگان بخش خصوصی توسط وزارت صنعت ، معدن و تجارت درباره تنظیم بازار برگزار شده تاکید کرده است که دولت نیز با تامین نیازهای آنها برای برخی نهاده ها موافقت کرده که دراین صورت به زودی شاهد کاهش تدریحی مواد غذایی دربازار خواهیم بود.

 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۴۲۸۱۶۲۸۲۹۱۲۲


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.