کاهش وزن موفق با خوردن پروتئین

۰۸اردیبهشت،

براساس گزارش انجمن بین‌المللی غذا ۵۰ درصد از اشخاص به دریافت پروتئین بیشتری در رژیم غذایی خود علاقه‌مند می باشند و۳۷ درصد معتقدند که پروتئین به کاهش وزن آنان کمک می‌کند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، در تحقیق تازه انتشار یافته، محققان دریافتند مصرف بالای پروتئین در زنان با کاهش وزن آنان مرتبط است.

محققان دانشگاه “مینی سوتا ” در تحقیق ملی که بر روی ۱۸۲۴ زن میانسال ۴۰تا ۶۰ساله انجام شد منابع پروتئینی و میزان نیاز بدن به آنها و همچنین گزارش‌های مربوط به مصرف بالای پروتئین و جلوگیری از اضافه وزن را بررسی کردند و گزارش‌های مقدار مصرف پروتئین به طور متناوب باهم مقایسه شدند.

آنان دریافتند منابع پروتئینی مصرفی اکثر زنان مناسب بود و در اکثر زنان میزان پروتئین دریافتی روزانه و انرژی حاصل از آن مشخص شده بود. مصرف پروتئین در ۴۳ درصد از زنان (بیشتر از نیمی از زنان چاق) به عنوان شیوه‌ای در جلوگیری از افزایش وزن گزارش شده است. اثرگذاری این شیوه به دو عامل میزان مصرف پروتئین و مدیریت وزن بستگی دارد.

محققان این تحقیق اظهارکردند: میزان مصرف بالای پروتئین برای کاهش وزن در این شرکت‌کنندگان به میزان مصرف پروتئین پیشنهاد شده توسط انجمن مشاوره رژیم غذایی بوده است. آموزش در میزان مصرف روزانه پروتئین لازم، تاثیر استفاده از این روش را افزایش می‌دهد.

وی پیشنهاد می‌کند با توجه به روند اضافه وزن در اشخاص شناسایی شده، شیوه‌های موثر و عوامل مرتبط با کاهش وزن موفق و پیشگیری از افزایش وزن بسیار مهم است.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.