کاهش کلسترول خون با مصرف فیبرهای خوراکی

۲۶م آذر ،

مصرف فیبرهای خوراکی محلول در آب با تشکیل یک ماده ژل مانند به کاهش کلسترول خون کمک می کنند.

به گزارش گروه علمی،‌ پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛سعیده معانی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: جودوسر، نخودفرنگی، حبوبات، سیب، مرکبات و هویج  حاوی فیبر محلول است که مصرف آن به کاهش کلسترول بد خون کمک می کند.

وی افزود: بهتر است اشخاص روزانه از هر دو دسته فیبرهای محلول و غیرمحلول در آب استفاده کنند که استفاده از انواع نان های سبوس دار، انواع میوه ها، انواع سبزی ها، حبوبات، انواع مغزها پیشنهاد می شود.

معانی تصریح کرد: مصرف موادغذایی فیبردار باید در ۳ وعده اصلی غذایی و دو میان  وعده تقسیم شود و برای پیشگیری از نفخ از مصرف زیاد مواد غذایی فیبرداردر یک وعده اجتناب شود.

این کارشناس تغذیه ادامه داد: به جای مصرف نان های سفید که فاقد فیبر می باشد از انواع نان های سبوس دار و نان سنگک استفاده شود همچنین به جای استفاده از انواع کمپوت بهتر است از انواع میوه های تازه که دارای فیبر بیشتر و قند کمتری می باشند استفاده شود.

معانی خاطرنشان کرد: به جای استفاده از پلوهای ساده پیشنهاد می شود پلوهای مخلوط مانند عدس پلو، لوبیا پلو، ماش پلو بیشتر مصرف کنند به این ترتیب فیبر بیشتری دریافت می کنند و سالاد و سبزی خوردن را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانند.

وی افزود: به جای استفاده از موادغذایی تهیه شده از آرد سفید و یا آرد سبوس گرفته (انواع کیک و شیرینی، ماکارونی) پیشنهاد می شود از موادغذایی حاوی فیبر مانند ماکارونی فیبردار و کیک های تهیه شده با آرد کامل استفاده کنند.

به گفته کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت،‌ یک رژیم غذایی متعادل که میوه، سبزی، حبوبات و غلات کامل مثل نان سبوس دار در آن وجود داشته باشد نیاز ما را به فیبر و سایر مواد غذایی تامین می کند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.