کاهش ۱۲ درجه ای دما در اردبیل

به گزارش ممتازنیوز به نقل از مهر، این روزها افزایش و کاهش ناگهانی دمای اردبیل تا ۲۰ درجه سانتی گراد فضای خاصی را به منطقه بخشیده و شهروندان در طول بیست و چهار ساعت گذشته فصل داغ تابستان و سرد پاییز را در کنار هم تجربه کردند.
این وضیعت بگونه ای است که دمای هوای قبل از ظهر با دمای هوای عصر اختلاف محسوسی داشته و مردم منطقه مجبور می شوند بنا به تغییرات ناگهانی جوی رفتار کرده و برنامه زندگی خود را تغییر دهند.
کاهش دما تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت
بر این اساس رئیس اداره پیش بینی و تحقیقات هواشناسی استان اردبیل با اشاره به کاهش محسوس دمای اردبیل، این میزان را طی ۲۴ ساعت گذشته از شش تا ۱۲ درجه سانتیگراد عنوان کرد.
به گفته علی دولتی مهر این کاهش دما در شهرستان های نمین، خلخال، اردبیل بیشتر بوده و با شدت کمتر در سایر شهرستانهای استان حاکم شده است، بطوریکه نمین طی شب گذشته با دمای ۱۳ درجه خنک ترین شهر استان بوده است.
وی با بیان اینکه با تغییر الگوی فشاری هوا از عصر پنجشنبه، هوای استان تحت تاثیر سامانه خنک قرار گرفته است، یادآور شد: این شرایط تا روز دوشنبه این هفته ادامه دارد و در این مدت دمای هوا کاهش یافته و هوای ابری همراه با مه در منطقه حاکم خواهد شد.
این مسئول با بیان اینکه کاهش دما، حاکم شدن هوای ابری و مه آلود سبب افت دما در ارتفاعات سبلان تا منفی چهار درجه سانتیگراد می شود نسبت به صعود به ارتفاعات این کوه در این ایام هشدار داد.
پیش بینی آبگرفتگی و سیلاب در مناطق جنوبی استان
دولتی مهر همچنین با اشاره به احتمال آبگرفتگی معابر در سطح شهرها متذکر شد: احتمال دارد از امروز با توجه به شدت باران، آبگرفتگی معابر عمومی را در سطح شهری و سیلاب رودخانه ها را در مناطق کوهستانی بویژه در بخش جنوبی استان شاهد باشیم.
رئیس اداره پیش بینی و تحقیقات هواشناسی استان اردبیل از گردشگران و مسافرانی که قصد اسکان در اطراف روخانه ها را دارند خواست ضمن توجه به هشدارهای هواشناسی به دلیل احتمال وقوع سیلاب، از اسکان در مسیر رودخانه ها خودداری کنند.
ورود چشمگیر مسافران تابستانی به اردبیل
دولتی مهر همچنین از مسافران تابستانی این استان خواست طی سه روز آینده بویژه هفته آینده از افت شدید دما غافلگیر نشوند و در صورت لزوم از وسایل گرما زا استفاده و یا در اماکن مسکونی اقامت کنند.
یادآور می شود اردبیل با توجه شرایط خاص جوی و خنکی هوایی که طی روز دارد، این روزها با افزایش ورود مسافران و گردشگران تابستانی روبه رو است، هم اکنون حجم مسافر در شهرهای اردبیل به عنوان مرکز استان و شهر توریستی سرعین محسوس است.
در عین حال مسئولان اردبیل از افزایش ورود مسافر به این استان در تابستان امسال خبر می دهند و به گفته آنها امسال تعداد مسافران داخلی به این استان به بیش از هفت میلیون نفر می رسد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.