کاهش ۲۵ درصدی قیمت سکه و دلار

۲۶ام بهمن ،

بینا- یک کارشناس اقتصادی گفت: با آغاز پیش فروش سکه از سوی بانک مرکزی شاهد کاهش ۲۵ درصد قیمت سکه و دلار در بازار خواهیم بود.
به گزارش بینا، فرزان سهرابی با اشاره به شرایط اعلام شده از سوی بانک مرکزی برای پیش فروش سکه از اول اسفند ماه در شعب منتخب بانک ملی به فارس گفت: پیش فروش سکه از سوی بانک مرکزی قیمت سکه را در بازار بین ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش می دهد و از طرفی نیز این عرضه به طور قطع قیمت طلا و دلار را نیز در بازار با کاهش مواجه خواهد کرد.
این کارشناس اقتصادی ادامه داد: سال قبل که بانک مرکزی سکه‌ پیش فروش کرد در مدت ۵ تا ۶ ماه زمانی که برای تحویل در نظر گرفته بود، نوسان قیمت طلا عدد چشمگیری نبود و انس جهانی طلا بین ۲۰۰ دلار نوسان داشت که این رقم معادل همان ۱۸ درصد تخفیفی است که بانک مرکزی اکنون اعلام کرده است.
وی خاطرنشان کرد: اگر نوسان قیمت طلا بیش از ۱۸ درصد باشد خرید این سکه ها با ریسک بسیاری مواجه می گردد، اما اگر نوسان قیمت طلا در ۶ ماه زیر ۱۸ درصد باشد خرید این سکه منطقی است.
سهرابی تصریح کرد: میانگین نوسان قیمت طلا در یکی دو سال قبل و حتی در چند ماه قبل با افت روبه رو بود و نوسان قیمت کمتر از نوسان در سالهای ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ بوده است.
این معامله گر بازار آتی اظهار داشت: دوباره تاکید می کنم خریداران باید شرایط را بسنجند و اگر پیش بینی کردند که نوسان قیمت کمتر از ۱۸ درصد باشد، قیمتی که بانک مرکزی اعلام کرده است قیمت خوبی است و در واقع پیش فروش با استقبال مواجه خواهد شد.
وی گفت: من نیز پیش بینی کرده بودم قیمت پیش فروش سکه روی ۹۸۰ تا یک میلیون تومان خواهد بود که به نظر می رسد با آغاز پیش فروش، قیمت سکه تا یک میلیون ۲۰۰ هزار تومان و قیمت دلار نیز تا ۲۷۰۰ تومان در بازار کاهش یابد و از طرفی حتما شاهد کاهش قیمت طلا در بازار خواهیم بود.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.