کاهش ۲۲ درصدی بارش‌های پایتخت نسبت به بلندمدت

۲۱اردیبهشت،

1358246567.jpg

میزان بارش های گزارش شده از ۱۱ ایستگاه باران سنجی زیرپوشش شرکت آب منطقه ای تهران از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه ۹۱) تاکنون، به ۲۴۱ میلیمتر رسیده که این میزان در مقایسه با هفته قبل سه میلیمتر افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه ۹۱) تاکنون، بارش های استان های تهران و البرز با کاهش ۳۵ درصدی در مقایسه با زمان مشابه سال آبی قبل و ۲۲ درصدی در قیاس با دوره بلندمدت، ۲۴۱ میلیمتر ثبت شد.

این میزان بارش در مدت مشابه سال قبل ۳۶۸ میلیمتر و در دوره بلندمدت ۳۰۸ میلیمتر بوده است.

براساس این گزارش، در حوزه عملکرد شرکت آب منطقه ای تهران و در اردیبهشت ماه امسال، شش میلیمتر بارش ثبت شده که این میزان ۸۰ درصد کمتر از بارش های متوسط بلندمدت است.

حجم ریزش های جوی استان تهران و البرز نیز از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به چهار میلیارد و ۷۳۵ میلیون مترمکعب رسیده که این میزان در زمان مشابه سال آبی قبل هفت میلیارد و ۲۲۹ میلیون مترمکعب بوده است.

از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه ۹۱) تاکنون، ایستگاه نساء کرج با ۵۱۷ میلیمتر، سد لار با ۴۱۳ میلیمتر و سیراء کرج با ۴۱۱ میلیمتر به عنوان ایستگاه های پربارش و ایستگاه امور آب ورامین با ۱۱۴٫۴ میلیمتر کم بارش ترین ایستگاه باران سنجی زیرپوشش شرکت آب منطقه ای تهران ثبت شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.