کاهش ۳۰ درصدی هزینه سلامت با اجرای طرح پزشک خانواده

سه شنبه ۲۰ تیر – ۰۴:۳۶:۴۶ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

وزیر بهداشت اعلام کرد:

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-مرضیه وحید دستجردی با بیان اینکه با اجرای طرح پزشک خانواده هزینه سلامت ۳۰ درصد کاهش خواهد یافت گفت: این برنامه رضایتمندی ۱۰۰ درصدی را در پی خواهد داشت.
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان آریا، مرضیه وحید دستجردی در مراسم  آغاز عملیات اجرایی طرح پزشک خانواده بیان کرد: ایجاد دسترسی عادلانه به خصوص به اقشار ضعیف جامعه و رویکرد درمان‌نگر در برنامه پزشک خانواده مورد توجه قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه این طرح در ۴۰ کشور دنیا انجام شده و سابقه ۷۰ ساله دارد عنوان کرد: اگر همانند سایر کشورها عزم جدی برای اجرای این طرح وجود داشته باشد  رضایت‍مندی ۱۰۰ درصدی را در پی خواهد داشت.
به گفته وزیر بهداشت، در حال حاضر بار بیماری، سالمندی و گرفتاری‌های این دوره و به خصوص سوانح و حوادث بار بسیاری را بر دوش نظام سلامت گذاشته است به همین دلیل باید برای پیشگیری از این موارد برنامه پزشک خانواده را جدی بگیریم.
وی با اشاره به اینکه بیش از هزار خانه بهداشت در کشور فعالیت می‌کند به طوری که ۳۰ هزار بهورز و ۶ هزار پزشک در سراسر مراکز بهداشتی و درمانی حضور دارندادامه داد: برنامه پزشک خانواده برنامه‌ای سلامت و عدالت محور در کشور است به طوری که هر ایرانی علاوه بر اینکه در طول مدت زندگی تحت نظر پزشک خواهد بود دچار سرگردانی نیز نمی شود.
دستجردی عنوان کرد:ایجاد دسترسی عادلانه به خصوص به اقشار ضعیف، پاسخگویی به نیازهای مردم و رویکرد کل‌نگر به مسائل سلامتی در نظام ارجاع دیده شده است تا افراد  به دلیل نداشتن توان مالی  مشکلی نداشته و تحت درمان قرار گیرند.
وی افزود:  اجرای این طرح کاهش ۳۰ درصدی هزینه ها را در پی خواهد داشت و مردم هزینه‌ای بابت درمان پرداخت نخواهند کرد لذا امیدواریم به زمانی برسیم که فرانشیز نیز حذف شود.
وی تاکید کرد:راهنماهای بالینی و بسترهای خدماتی بایستی آماده و بومی‌سازی شوند به طوری که در دانشگاه تهران و وزارت بهداشت، شورا و ستادهایی مشغول این کار هستند.همچنین آموزش پزشکان خانواده ، آموزش حین خدمت و دوره‌های تخصصی پزشکان خانواده برای اینکه بتوانند خدمات خوب و مفیدی فراهم و جلب رضایت مردم را داشته باشد و همچنین همکاری هر چه بیشتر پزشکان را در پی داشته باشد الزامی است.
دستجردی تخصص پزشک خانواده را ورود بدون آزمون پزشکان قلمداد کرد و گفت: دانشگاه‌ علوم پزشکی تهران آمادگی دارد تا از مهر ماه این برنامه را آغاز کند همچنین برنامه‌های تشویقی در ارائه خدمات برای ماندگاری هر چه بیشتر پزشکان تاثیر بسیاری در روند این برنامه دارد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۰۱۶۳۶۴۶۰۸۲


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.