کاپیتان تیم ملی والیبال: بازی هنوز برای ما تمام نشده

به گزارش خبرآنلاین؛ به نظر نادی، تنها دلیل برد ایران مقابل مصر در بازی اول، بی‌اعتنایی به حاشیه‌ها بود و بس. نادی معتقد است برای برد امشب هم باید ایرانی‌ها بازی را اداره کنند.

*بازی چطور بود؟

به جز ست اول که تا امتیاز ۳۳ دو تیم با هم پیش رفتند دو ست دیگر دست ما بود و کلاً خوب بر بازی مسلط بودیم. آنالیز خوب ما باعث شده بود که نظم بازی مصر به هم بریزد و بازیکنان کلیدی‌‌اش از کار بیفتند تا جایی که مربی‌شان مجبور شد در ست سوم آنها را تعویض کند. البته تعجب من از این بود که مصری‌ها چرا روحیه‌شان را از دست دادند و نبض بازی را به ما واگذار کردند. کلاً دیشب همه‌چیز برای ما فوق‌العاده بود.

* چقدر اذیت‌‌های مصری‌ها در فرودگاه و ندادن سالن برای تمرین به شما انگیزه داد تا در بازی تلافی کنید؟

ما دفعه قبل که به مصر آمدیم اینقدر اذیت‌مان کردند که این‌بار دیگر ذهن همه ما برای همه کارهای میزبان آماده بود. ما تنها کاری که کردیم این بود که نگذاشتیم ذهن‌مان خراب شود و حوصله به خرج دادیم تا در زمین تلافی کنیم. خدا را شکر موفق هم شدیم. بله، باید بگویم کارهای حاشیه‌ای مصری‌ها در ایجاد روحیه انتقام گرفتن ما بی‌تأثیر نبود. یعنی اصلاً هرقدر هم که به میزبانی و مسائل حاشیه‌ای اعتراض کنی به جایی نمی‌رسی. فقط باید بروی توی زمین ببری و بیایی بیرون و کار خودت را بکنی.

* این برد یعنی اینکه ایران بهتر شده بود یا مصر ضعیف‌تر؟

قدرت ما و مصر هم‌سطح است. این‌طور نیست که ما سرتر از آنها یا آنها برتر از ما باشند یا یکی از دیگری ضعیف‌تر. در بازی این تیم‌های هم‌سطح هم گاهی یک توپ نتیجه کل بازی را برعکس می‌کند. به نظرم تنها چیزی که باعث شد ما مصر را در قاهره ببریم آنالیز دقیق و کار خوب مربیان ما بود که به ما این امکان را داد تا با چشم باز جلوی مصر بازی کنیم.

* فکر می‌کنید بازی امشب راحت‌تر باشد یا سخت‌تر؟

برای ما آسان‌تر است چون با خیال راحت توپ می‌زنیم و برای مصر خیلی سخت است چون باید برای برد ۳ – صفر با پوئن‌‌های بالا جلوی ما بازی کند و همین به استرس و ناراحتی اعصابش اضافه می‌کند.

*به‌هر‌حال مصری‌ها بدشان نمی‌‌آید امشب برنده باشند.

ما باید بازی را اداره کنیم و رمز موفقیت ما در این بازی اصلاً همین اداره کردن بازی است چون می‌دانیم آنها به بازی ریسکی رو می‌آورند

*معمولاً تیم ایران بعد از اینکه یک تیم را می‌برد، با خیال راحت به زمین می‌رود و اینجاست که دردسر شروع می‌شود. فکر می‌کنید برای تکرار نشدن این مسئله برای بازی فردا چه باید کرد؟

والله من یادم نمی‌‌آید که تا به حال به‌خاطر راحت فرض کردن یک بازی باخته باشیم. شده که به‌خاطر خستگی زیاد مثلاً در جام‌جهانی‌ به چین ببازیم یا به‌خاطر تغییر تاکتیک استرالیا در انتخابی المپیک به این تیم ببازیم ولی نشده که یک بازی با خیال راحت رفته باشیم توی زمین و باخته باشیم. منتها همین تغییر تاکتیک حریف یا خستگی بازیکنان ما چون مانع عملکرد خوب تیم می‌شود از دید بیننده تلویزیونی این‌طور برداشت می‌شود که تیم بازی را آسان فرض کرده بود و حالا جا خورده و نمی‌تواند بازی کند. به‌هر‌حال من فکر می‌کنم برای بازی دوم با مصر الان ذهن بازیکنان تیم ایران آماده است و آنها کاملاً حرفه‌ای فکر می‌کنند. ما می‌خواهیم از این مرحله صعود کنیم و این به بازی دوم ما بستگی دارد. یعنی هنوز همه‌چیز برای ما و مصر تمام نشده.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.