کبد چرب، بیماری خاموش قرن

۱۶خردادماه،

کبد یکی از اندام‌های مهم بدن است و طیف وسیعی از عملکردهای بدن را بر عهده دارد، بنابراین مراقبت از سلامت کبد بسیار حائز اهمیت است و سلامت کمی انسان در گروه سلامت کبد است.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ کبد چرب بیماری سلول‌های کبد انسان است که از نظر علمی به تجمع چربی در کبد به میزان بیش از ۱۰-۵ درصد وزن کبد اطلاق می‌شود.

کبد چرب شامل طیفی از بیماری ضعیف کبد به صورت تجمع چربی در سلول‌های کبدی است که در اکثر موارد دارای مسیر آهسته و خوش خیم است.

در بیشتر موارد این عارضه بدون علامت است اما جالب است بدانید کاهش سریع وزن در کسانی که قبلا مبتلا به چاقی بودند هم می‌توانند این عارضه را در پی داشته باشد.

بنابراین اگر تصمیم به لاغری دارید این راه را اصولی در پیش بگیرید هر چند که طولانی‌تر است اما کمترین عارضه را برایتان به همراه خواهد داشت.

مطالعات اخیر نشان داده مصرف مواد آنتی اکسیدان و ویتامین‌های E و C می‌تواند از پیشرفت این بیماری جلوگیری کند.

سالم غذا خوردن علاوه بر تاثیر بر کبد چرب می‌تواند اثرات سودمندی در پیشگیری از دیابت و سایر بیماری‌ها مزمن مرتبط با تغذیه داشته باشد.

غذاهای فیبردار بیشتر مصرف کنید وزن خود را کنترل کنید و با ورزش و فعالیت بدنی و اجتناب از غذاهای سرخ شده احتمال بروز این بیماری را از میان ببرید./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.