کرملین: پوتین فعلا قصد شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل را ندارد

سخنگوی کرملین امروز جمعه گفت، ولادیمیر پوتین برنامه‌ای برای شرکت در نشستهای مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک که در اواخر سپتامبر برگزار می‌شوند، ندارد اما هنوز نمیتوان شرکت او در این مجمع را کاملا رد کرد.

کرملین: پوتین فعلا قصد شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل را ندارد

به گزارش ممتاز نیوز، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در حال حاضر برنامه‌ای برای شرکت در این نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل ندارد اما نباید کاملا آن را منتفی دانست.

پسکوف به خبرنگاران گفت: تاکنون برنامه ای در این خصوص وجود نداشته است. اما در حقیقت ابتکارهای متفاوت سریعا بروز پیدا می‌کنند، بنا براین من هیچ چیز را کاملا رد نمی‌کنم.

همچنین این سخنگوی کرملین گفت، پوتین برنامه ای برای شرکت در یک اجلاس اینترنتی سازمان دهی شده از سوی جو بایدن در زمینه انرژی و آب و هوا را ندارد و از طریق مجاری دیپلماتیک روند اخذ تاییدیه برای شرکت یک نماینده روسیه در این اجلاس در جریان است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قرار است امروز جمعه میزبان رهبران جهان در یک نشست بر سر تشدید تلاشها برای مقابله با تغییرات آب و هوایی باشد و به دنبال به جریان انداختن این روند در آستانه اجلاس بین‌المللی اواخر سال جاری میلادی در شهر گلاسکوی اسکاتلند بر سر مساله گرمایش جهانی است.

به گزارش رویترز، بایدن میزبان نشست مجازی “مجمع اقتصادهای عمده” از محل کاخ سفید در دنباله نشست روز زمین در ماه آوریل که میزبانی کرد، است و قصد رونمایی از اهداف جدید کشورش در زمینه کاستن از انتشار گازهای گلخانه و فشار به کشورهای دیگر با هدف تلاش بیشتر برای مهار انتشار این گازها از سوی خودشان را دارد.

کاخ سفید نام کشورهای شرکت کننده در این نشست امروز را منتشر نکرده است. نشست ماه آوریل شامل اظهارات رهبران چین، روسیه و آلمان و دیگر رهبران ارشد جهان بود.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.