کره جنوبی و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس برای تجارت آزاد توافق کردند

کره جنوبی و کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس پس از ۱۳ سال بر سر یک قرارداد تجارت آزاد به توافق رسیدند.

کره جنوبی و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس برای تجارت آزاد توافق کردند

به گزارش ممتاز نیوز، وزارت صنعت کره جنوبی اعلام کرد این کشور توافقنامه تجارت آزاد را با شورای همکاری خلیج فارس امضاء کرده است که انتظار می‌رود رقابت پذیری صادرات کره جنوبی و امنیت انرژی را افزایش دهد.

به گزارش ممتاز نیوز، وزارت بازرگانی، صنعت و انرژی کره جنوبی اعلام کرد که آن دئوک گیون، وزیر تجارت کره جنوبی و جاسم محمد البدیوی، دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس (GCC) روز پنجشنبه در سئول بیانیه مشترکی را در خصوص انعقاد یک توافقنامه تجارت آزاد دوجانبه امضاء کردند. 

دو طرف در سال ۲۰۰۷ مذاکرات بر سر یک توافقنامه تجارت آزاد دوجانبه را آغاز کرده بودند، اما در سال ۲۰۱۰ به حالت تعلیق درآمد. پس از ۱۳ سال وقفه، دو طرف مذاکرات را در سال ۲۰۲۲ از سر گرفتند و از آن زمان تاکنون چندین دور مذاکره انجام شده است.

بر اساس این توافق، کره جنوبی تعرفه ۸۹.۹ درصد از تمام اقلام از جمله گاز طبیعی مایع، گاز نفت مایع و سایر فرآورده‌های نفتی را حذف خواهد کرد.

این وزارتخانه اعلام کرد کره جنوبی انتظار رشد صادرات خودرو، قطعات خودرو، ماشین آلات و سلاح به کشور‌های عربی از طریق این توافق را دارد. همچنین واردات ارزان انرژی از کشور‌های عربی، رقابت پذیری صادرکنندگان کره جنوبی را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/


جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.