کریستوفر نولان: حادثه تیراندازی در کلورادو ویران‌کننده است

در پی کشته شدن ۱۲ تماشاگر در یکی از سینماهای آمریکا/

سینما پرس-گروه سینما/ پس از حادثه تیراندازی به جمعی از تماشاگران فیلم سینمایی «شوالیه تاریکی برمی‌خزد» در ایالت کلورادو، کریستوفر نولان از طرف خود و بازیگران این اثر بیانه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری سینما پرس، کریستوفر نولان؛ کارگردان سومین قسمت از مجموعه فیلم های اکشن بت‌من به نام «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» (The Dark Knight Rises) پس از حادثه تیراندازی سینمایی شهر آئورورا ایالت کلورادو در بیانیه ای از طروف خود و بازیگران این پروژه گفت: از طرف بازیگران و دیگر دست‌اندکاران فیلم سینمایی «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» می خواهم ژرفای اندوهمان را در رابطه با این فاجعه بی معنی که برای تمامی شهروندان آئورورا اتفاق افتاده است، بیان کنم. من به جز این موضوع که قربانیان این حادثه در شب گذشته در حال تماشای فیلم بودند، چیز دیگری را نمی دانم و به دنبال کشف جزئیات بیشتری درباره این حادثه نیز نخواهم بود. من معتقدم فیلم ها یکی از قالب های هنری بزرگ آمریکایی است و تقسیم تجربه تماشای یک داستانی که روی پرده سینما نقل می شود یک تفریح لذت بخش و مهم است.

این کارگردان برجسته در ادامه نیز گفت: سینما خانه من است و فکر این که شخصی با انجام یک کار وحشیانه غیرقابل تحمل به این مکان مقدس و امیدوارکننده هتک حرمت کند برای من ویران کننده است. هیچ کدام از ما کلمه ای نمی توانیم بیان کنیم که بتواند احساسات ما درباره قربانیان بی گناه این جنایت مخوف و ترسناک را ابراز کند، اما ما و فکرمان همیشه با آن ها و خانواده های آن ها است.

شرکت فیلمسازی «برادران وارنر» که مسئولیت اکران فیلم سینمایی «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» را برعهده دارد نیز در بیانیه‌ای درباره این ترور وحشتناک اعلام کرد: «برادران وارنر» و فیلمسازان زمانی که از این حادثه شوک آور باخبر شدند عمیقا اندوهگین شدند. در این زمان حزن انگیز ما همدردی صمیمانه خود را به قربانیان و خانواده های آن ها ابراز می کنیم.

در ساعت ۳۰ دقیقه بامداد روز جمعه، زمانی که مردم شهر آئورورا ایالت کلورادو در حال تماشای فیلم سینمایی «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» (The Dark Knight Rises) بودند، جوان ۲۴ ساله نقابدار و مسلح از درب خروج سینما وارد سال شد و با به تیر بستن تماشاگران، ۱۲ تن از آن ها را به قتل رساند و ۵۰ تن هم زخمی شدند.

هنوز جزئیات کامل تری را پلیس فدرال ایالات متحده آمریکا درباره این حادثه دل‌خراش افشا نکرده است.

«شوالیه تاریکی بر می‌خیزد» به کارگردانی کریستوفر نولان داستان «بت من» را به تصویر می کشد که پس از گذشت ۸ سال از آخرین فعالیت خود، دوباره برای نجات شهر در برابر دشمنی قدرتمند به پا می‌خیزد.تام هاردی، کریستن بل، لیام نیسون، جوزف گوردون لویت، آن هاتوی، گری الدمن، مورگان فریمن و ماریون کوتیار نیز از جمله بازیگران مطرح و برجسته ای هستند که در فیلم سینمایی «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» ایفای نقش کرده اند.

قسمت های اول و دوم فیلم های سینمایی بت‌من به نام « شروع بت من» و «شوالیه تاریکی» که در سال های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۸ میلادی اکران شده اند، هر کدام به ترتیب فروشی برابر با ۳۵۲ و یک میلیون دلار را رقم زده اند.

مجموعه فیلم های اکشن بت‌من که براساس کمیک استریپ محبوب و معروف ساخته می شوند از جمله داستان های ابر قهرمانانه ای هستند که همیشه مورد توجه تماشاگران قرار گرفته اند.

انتهای پیام/ ع م

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۵۴۳۵


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.