کسب اولین مدال طلای ایران در مسابقات پومسه قهرمانی جهان

۱۹م آذر ،

pomseh-banovan-2012.d.jpg

پومسه روهای بانوی ایران در سومین روز از رقابتهای قهرمانی جهان، اولین مدال طلای تیم ملی ایران را در کلمبیا به گردن آویختند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و به نقل از پایگاه اینترنتی رسمی فدراسیون تکواندو؛ هفتمین دوره مسابقات پومسه قهرمانی جهان با حضور برترین پومسه روهای دنیا از روز پنجشنبه ۱۶ آذر به مدت ۴ روز در سالن «سن آنتونیو» شهر تونجای کلمبیا در حال برگزاری است.

در سومین روز این رقابتها، پومسه روهای ایران در دو رده سنی و در دو بخش بانوان و آقایان و در قسمت های انفرادی و تیمی به مصاف رقیبان خود رفتند که در پایان با کسب ( یک مدال طلا، یک نقره و دو برنز) به کار خود در رقابتهای این روز خاتمه دادند.

در قسمت تیمی؛

** در رده سنی ۲۹ سال و در بخش بانوان:

تیم ملی بانوان کشورمان متشکل از ( نسترن ملکی، کلثوم ملامددخانی و بهاره قادریان) پس از کسب جواز حضور در مرحله نیمه نهایی و رقابت با پومسه روهای کشورهای( پرو، آمریکا، کلمبیا، آلمان، هلند، فیلیپن و ویتنام) در این مرحله و صعود به دیدار فینال با ۷/۶۸۵ امتیاز، اولین مدال طلای کاروان تیم ملی تکواندو کشورمان را در این رقابتها کسب کرد و سرود جمهوری اسلامی ایران در کلمبیا طنین انداز شد.

همچنین تیم های( ویتنام با ۷/۶۸ امتیاز، فیلیپین با ۷/۶۷ امتیاز)به ترتیب مقام های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند و نمایندگان آلمان با ۷/۳۹۵ امتیاز بر سکوی سوم مشترک ایستادند.

همچنین در این رده سنی و در بخش آقایان؛

(حسین بهشتی، مهدی جمالی و محمد نادری) ملی پوشان پومسه روی کشورمان پس از حضور در مرحله نیمه نهایی و اجرای حرکات نمایشی به همراه تکواندوکاران ۱۴ تیم، راهی دیدار نیمه نهایی شدند.

در این مرحله نمایندگان تکواندو ایران به همراه ۷ تیم از کشورهای( فیلیپین،اندونزی،آلمان، چین، مکزیک، کلمبیا و ویتنام) بر روی شیاپچانگ رفتند که در پایان؛ ملی پوشان کشورمان با کسب ۷/۶۲ امتیاز مدال برنز این رده سنی را به گردن آویختند.

در رده بندی این بخش نیز، تیم های ( آلمان با ۷/۶۸۵ امتیاز، چین با ۷/۶۵ امتیاز و فیلیپین با ۷/۵۵ امتیاز)به ترتیب مقام های اول، دوم و سوم مشترک را از آن خود کردند.

در قسمت انفرادی؛

** در رده سنی زیر ۳۹ سال و در بخش بانوان؛

در این رده ساناز خرمی پور به عنوان تنها نماینده کشورمان پس از حضور در مرحله نیمه نهایی و رقابت با تکواندکاران ۹ کشور( مکزیک، کره، کلمبیا، اسپانیا، آلمان، چین تایپه، ویتنام، روسیه و ویتنام)، دومین مدال برنز ایران را با ۷/۴۱۵ امتیاز در رقابتهای روز سوم کسب کرد.

همچنین در این بخش نیز نمایندگان کشورهای(اسپانیا با ۷/۶۲ امتیاز، کره با ۷/۵۰ امتیاز و کلمبیا با ۷/۳۵۷ امتیاز) به ترتیب مقام های اول، دوم و سوم مشترک را کسب کردند.

همچنین در این رده سنی و در بخش آقایان؛

علی سلمانی با برتن کردن پیراهن تیم ملی و حضور در مرحله نیمه نهایی، با ۱۵ تکواندوکاراز کشورهای (اسپانیا، کره، فیلیپین، کانادا، ایتالیا، کلمبیا، آلمان، فرانسه، مکزیک، نروژ، آمریکا، چین تایپه، مصر، صربستان و شیلی) به رقابت پرداخت و در نهایت با ۶۹۵/۷ امتیاز در مرحله فینال، با تصاحب مدال برنز، بر سکوی سوم جهان ایستاد.

همچنین در این بخش نیز، پومسه روهای ( کره با ۸/۰۲ امتیاز، چین تایپه با ۷/۸۶۵امتیاز و اسپانیا با ۷/۷۶۵ امتیاز) به ترتیب مقام های اول، دوم و سوم مشترک را کسب کردند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.