کشتارگاه‌ها یکی از عوامل گرانی مرغ هستند

حسین مقدم نیا درگفتگو با مهر، درخصوص تولید مرغ برای ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در این رابطه پیش بینی های لازم صورت گرفته است به طوریکه اگر متوسط تولید گوشت مرغ ماهیانه درحدود ۱۴۴ هزار تن بود، برای ماه مبارک رمضان بیش از ۱۵۰ هزار تن گوشت مرغ تولید خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به جوجه ریزی که تولیدکنندگان انجام داده اند، پیش بینی رشد ۷ تا ۱۰ درصدی افزایش تولیدات را در ماه مبارک رمضان خواهیم داشت.

رئیس اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور درخصوص ارزان شدن قیمت گوشت مرغ در بازار گفت: گرانی گوشت مرغ در بازار به عوامل متعددی بستگی دارد که از جمله آن می توان به کمبود نهاده ها در بازار،  عملکرد کشتارگاههای طیور و همچنین تاثیرافزایش نرخ حاملهای انرژی اشاره کرد.

وی با ابراز تاسف از اینکه مرغدارها در ایران برخلاف کشورهای دیگر نهاده هایی مثل کنجاله سویا را با قیمت ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ تومان خریداری می کنند و مواد جایگزینی برای آن وجود ندارد، گفت: الان در حدود ۵۰ روز است که مرغدارها برای دریافت ۵۵ هزارتن کنجاله سویا درحدود ۵۰ میلیارد تومان پول به حساب شرکت پشتیبانی امور دام واریز کرده اند ولی متاسفانه هنوز خبری از تامین این نهاده نیست.

مقدم نیا درباره عملکرد کشتارگاههای طیور نیز گفت: با توجه به اینکه کشتارگاهها ساعتی ۸ تا ۹ هزار مرغ کشتار می‌کنند، به ازای کشتار هرکیلوگرم مرغ ۱۵۰ تومان از مرغدارها دریافت می کنند.

وی تصریح کرد: مسئولان کشتارگاه به جای پرداخت پول نقد به مرغدارها چک ۲ ماهه صادر می کنند و بعد از اینکه مرغدارها مشکلات خود را ابراز می کنند، آنها اعلام می کنند ۲۰ درصد پولتان را کم می کنیم و به جای چک پول نقد می دهیم درحالی که آنها وقتی مرغ را تحویل مرغ فروشیها می کنند، درجا پول نقد دریافت می کنند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.