کشتی استیو جابز تکمیل شد؛ آخرین شاهکار جادوگر اپل

فضای سایبر > روندها
آخرین شاهکار استیو‌جابز فقید، کشتی تفریحی ۷۹ متری است که وی در زمان حیاتش طراحی آن را انجام داده بود، اما هرگز فرصت استفاده از این کشتی زیبا و صیقلی را پیدا نکرد.

  1. شاهکار آخر

    جابز تلاش داشت این کشتی را پیش از مرگش تکمیل کند

  2. ونوس

    ارزش این کشتی بیش از ۷۵ میلیون دلار برآورد شده است

  3. بدنه صیقلی

    بدنه این کشتی از آلومینیوم سبک ساخته شده و کشتی توسط کشتی‌سازی هلندی تکمیل شده است

  4. تجهیزات

    ۷ آی‌مک ۲۷ اینچی از جمله تجهیزات داخل این کشتی به شمار می‌روند

آخرین شاهکار استیو جابز، بنیانگذار فقید شرکت اپل، در نهایت به دست کشتی‌سازی هلندی و درست یک سال پس از اینکه جابز در اثر ابتلا به بیماری سرطان جانش را از دست داد، در ماه اکتبر تکمیل شد.

این کشتی صیقلی از آلومینیوم سبک ساخته شده و جابز مدیر بخش مهندسی فروشگاه‌های اپل خود را برای طراحی و ساخت شیشه‌ای ویژه که امکان نصب شدن پنجره‌هایی سه متری درون راهروهای کشتی را به وجود خواهد آورد، در طراحی کشتی به کار گرفت.

در مراسم رونمایی از این کشتی، لارین همسر استیو جابز به همراه دو فرزندش حضور داشتند و به تمامی کارگران و افرادی که در ساخت این کشتی مشارکت داشته‌اند، یک آی‌پاد شافل و نامه قدردانی و تشکری اهدا کردند.

بر اساس گزارش میل‌آنلاین، کشتی جابز، ونوس نام دارد و در شهر آلزمیر هلند به آب انداخته شد. تخمین‌ها نشان می‌دهند ارزش ونوس بیش از ۷۵ میلیون دلار است. ونوس مجهز به هفت آی‌مک ۲۷ اینچی بوده و از پنجره‌های بزرگ مربع شکل و عرشه‌ای مطابق با اصول طراحی شرکت اپل برخوردار است. طراحی داخلی کشتی به عهده طراح مشهور فرانسوی فیلیپ استارک بوده که خود جابز نیز در طراحی او تغییراتی ایجاد کرده است.

هزینه ساخت این کشتی بزرگ مشخص نشده است با این همه جابز تلاش داشت تا در اواخر عمر خود آن را هرچه زودتر تکمیل کند. وی در یکی از مصاحبه‌هایش به والتر ایزاکسون گفته بود که می‌دانم ممکن است به زودی بمیرم و لارن را با یک کشتی نیمه‌کاره تنها بگذارم، اما من باید به تکمیل آن ادامه دهم، اگر این‌کار را نکنم یعنی مرگم را پذیرفته ام.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.