کشف‌ عتیقه‌های ‌۳۵۰۰ ساله‌

۰۸خردادماه،

پاسداران سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین طی سلسله اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی موفق به کشف و ضبط اشیای عتقیقه مربوط به ۳۵۰۰ سال قبل با ارزش بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال در این استان شدند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ سربازان گمنام امام زمان سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین طی سلسله اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی موفق به شناسایی و دستگیری عوامل باند کشف، حفاری، نگهداری و خرید و فروش اشیای تاریخی و فرهنگی در این استان شدند.

اشیای کشف شده متعلق به عصر آهن و واجد ارزش فرهنگی و تاریخی بالایی بوده که شامل مقادیر بسیاری سفال‌های آئینی و حلقه‌های بزرگ و کوچک فلزی، سرنیزه، خنجر، نوک پیکان و … است.

لازم به ذکر است سربازان گمنام امام زمان(عج) سپاه صاحب‌الامر از ۶ ماهه دوم سال ۹۱ موفق به انهدام ۳ باند فعال در زمینه اشیای تاریخی و فرهنگی در شهرستان‌های استان قزوین شده‌اند.

گفتنی است اشیای کشف شده از باندهای قاچاق اشیای عتیقه مربوط به مناطق تاریخی استان قزوین بوده و قدمت همه آنها مربوط به عصر آهن یعنی حدود ۳۵۰۰ سال قبل با ارزش بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال است.

شایان ذکر است، اشیای کشف شده توسط کارشناسان خبره میراث فرهنگی استان قزوین مورد تایید قرار گرفته و جزو با ارزش‌ترین اشیای کشف شده در سطح استان است.

این اشیای تاریخی که طی روزهای قبل توسط پاسداران گمنام حریم ولایت از چنگال قاچاقچیان حرفه‌ای اشیای ‌تاریخی رهانیده و کشف و ضبط شده پس از طی مراحل قانونی به سازمان‌های ذیربط تحویل داده می‌شود.

گفتنی است در شهریور ماه سال قبل نیز پاسداران گمنام حریم ولایت امام زمان سپاه صاحب‌الامر (عج) طی سلسله عملیات اطلاعاتی محموله‌های قاچاق بیش از ۱۵۰ قطعه از اشیای عتیقه با قدمت بیش از ۳۵۰۰ سال را کشف و ضبط کرده بودند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.