کشف ۳ میلیون لیتر فرآورده نفتی در منطقه زاهدان

۷ م دیماه ،

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان از کشف ۳ میلیون و۴۶۷ هزار لیتر فرآورده نفتی در۹ ماهه امسال در این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه سیستان و بلوچستان، اعتصامی اظهار کرد: این مقدار فرآورده مکشوفه که توسط نیروی انتظامی استان کشف و تحویل انبارهای نفت این منطقه شده است، شامل بنزین، نفت سفید و نفت گاز است و از این میان نفت گاز با مقدار ۳ میلیون و ۱۵۸ هزار لیتر بیشترین میزان یعنی معادل ۹۱ درصد از مجموع فرآورده‌ها را شامل می‌شود.

اعتصامی گفت: فرآورده بنزین با ۸۲ هزار لیتر و نفت سفید با ۲۲۷ هزار لیتر درصد کمتری از این کشفیات است.

وی با اشاره به اهمیت فرآورده‌های نفتی و لزوم حفظ و صیانت از آن گفت: فرآورده‌های نفتی صرف نظر از هزینه‌های استخراج، پالایش، حمل و توزیع آن، بدلیل محدود بودن حائز اهمیت فراوان است و باید با اصلاح الگوی مصرف، فرهنگ‌سازی و جلوگیری از قاچاق سعی کنیم آن را بصورت صحیح مصرف کنیم.

اعتصامی گفت: این شرکت با اعمال کنترل‌های لازم مجاری عرضه، مصرف‌کنندگان عمده و محوله‌های حمل فرآورده، طراحی و اجرای برنامه‌های کنترلی مصرف سوخت ازجمله اجرای طرح منطقه‌ای کردن سهمیه نفت گاز، نصب سیستم کنترل سوخت براساس پیمایش برروی نفتکش‌های جاده‌پیما و همچنین کنترل میزان سوخت باک وسایط نقلیه ترانزیت در پایانه‌های مرزی استان با همکاری ادارات ذیربط، تلاش‌های گسترده‌ای را در سالهای اخیر درجهت صیانت از فرآورده‌های نفتی آغاز کرده است.

منطقه زاهدان یکی از مناطق ۳۷گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران و دارای ۴ ناحیه زاهدان، زابل، خاش و سراوان است و کار سوخت‌رسانی در شمال، مرکز و بخشی از جنوب استان سیستان و بلوچستان را به عهده دارد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.