کشورهای مستقل از ظرفیت‌های نم بهره ببرند

جام جم آنلاین: رییس‌جمهور نشست کشورهای عضو جنبش عدم تعهد را ظرفیت خوبی برای افزایش همکاری کشورهای مستقل عنوان کرد و گفت: کشورهای مستقل باید از ظرفیت‌های اجلاس عدم تعهد نهایت بهره را برای گسترش همکاری‌ها ببرند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر محمود احمدی‌نژاد بعد از ظهر امروز (سه شنبه ) در حاشیه اجلاس وزرای خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در دیدار با وزیر امور خارجه نامیبیا با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ مانعی برای گسترش روابط خود با نامیبیا ندارد، اظهار داشت: زمینه‌های بسیار خوبی برای همکاری بین دو کشور وجود دارد و امیدوارم همکاری‌ها و روابط دوجانبه در عرصه‌های مختلف به سرعت گسترش پیدا کند.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه ایران آمادگی دارد در برنامه‌های اقتصادی نامیبیا برای پیشرفت این کشور مشارکت داشته باشد، افزود: جمهوری اسلامی ایران مواضع نامیبیا را در حمایت از حقوق اساسی ملت‌ها ارج می‌نهد و معتقد است کشورهای مستقل باید در همکاری متقابل با یکدیگر، امور خود را به پیش برده و مانع‌تراشی‌های زیاده‌خواهان بین‌المللی را خنثی کنند.

دکتر احمدی‌نژاد ایران و نامیبیا را دو کشور مستقل توصیف کرد که می‌خواهند با ایستادن روی پای خود پیشرفت کنند و چشمداشتی در سرزمین دیگران ندارند و اظهار داشت: زیاده‌طلبان بین‌المللی به سرزمین و ثروت‌های ما چشمداشت دارند و می‌خواهند با استفاده از سرمایه‌ها و ثروت ما پیشرفت کنند.

رییس‌جمهور تصریح کرد: صدور قطعنامه اعمال تحریم و فشار و مانع‌تراشی در مسیر پیشرفت دیگر ملت‌ها فقط از کسانی بر می‌آید که ناتوان و بی‌منطق هستند، اما ما به عنوان برادران یکدیگر باید در مقابل بدخواهی‌های مستکبران ایستادگی کرده و برای پیشرفت تلاش کنیم.

دکتر احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه این اراده است که پیروز می‌شود نه تجهیزات و اسلحه، خاطر نشان کرد: مستکبران با هر اجتماعی که از حضور ملت‌های مستقل تشکیل شود و باعث وحدت و قدرت آنان باشد، مخالفت می‌کنند، اما کشورهای عدالت‌طلب و آزادی‌خواه باید با تشریک مساعی به پیشرفت یکدیگر کمک کنند.

نوجوما وزیر امور خارجه نامیبیا نیز در این دیدار با بیان اینکه کشورش همواره از حقوق اساسی ایران دفاع و پشتیبانی کرده و از ریاست ایران بر جنبش عدم تعهد حمایت می‌کند، گفت: چالش اساسی امروز جهان زیاده‌خواهی و گردن‌کشی‌های تعداد معدودی از کشورهاست که جنبش عدم تعهد فرصت خوبی برای مقابله با این زیاده‌طلبی‌ها است.

وزیر امور خارجه نامیبیا با اشاره به افزایش فشارهای آمریکا و کشورهای غربی به ایران اظهار داشت: نامیبیا آماده است هرگونه کمکی به ایران برای عبور موفق از این مقطع بنماید و مطمئن هستیم ایران از این مصاف سربلند بیرون خواهد آمد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.