کشورهایی که بیشترین ایرانی را دارند

معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال، آخرین آمار مربوط به ایرانیان خارج از کشور را اعلام کرد.

محسن کرمی در گفتگو با مهر افزود: بیشترین تعداد مهاجرین ایرانی با یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت مربوط به کشور آمریکاست و بعد از آن امارات متحده عربی قرار دارد که ۸۰۰ هزار ایرانی را دارد.

وی گفت: انگلیس و کانادا با ۴۱۰ هزار، آلمان با ۲۱۰ هزار، فرانسه با ۱۵۵ هزار و سوئد با ۱۱۰ هزار ایرانی بیشترین کشورهایی هستند که ایرانیان در آنجا حضور دارند.

معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه امکان دریافت اطلاعات ایرانیان به صورت آنلاین فراهم شده است، تاکید کرد: در گذشته این امکان وجود نداشت اما براساس برنامه‌ریزیهای انجام شده و اقدامات به عمل آمده از این پس ایرانیان خارج از کشور می توانند به صورت آن لاین اطلاعات هویتی مورد نیاز خود را دریافت کنند.

کرمی به ارایه خدمات به ایرانیان خارج از کشور اشاره کرد و گفت: پاسخگویی به سئوالات نمایندگان خارج از کشور از طریق ایمیل فراهم شده و همچنین سامانه پرسش و پاسخ از همین طریق نیز برای ایرانیان خارج از کشور ایجاد شده است.

وی از راه اندازی وب سرویس درخواست صدور کارت شناسایی ملی نیز خبر داد و افزود: در گذشته صدور کارت شناسایی ملی برای ایرانیان خارج از کشور ۶ ماه به طول می انجامید اما در حال حاضر با الکترونیکی شدن ارایه خدمات صدور کارت شناسایی برای این افراد به یک ماه تقلیل یافته است.

معاون اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: ایجاد سامانه ره گیری درخواست کارت شناسایی ملی برای ایرانیان خارج از کشور نیز فراهم شده است.

به گفته کرمی، کمیته نام برای ایرانیان خارج از کشور نیز تشکیل شده بطوریکه این اقدام در جهت تسریع در صدور نام برای فرزندان این افراد انجام خواهد شد.


۵۹۸٫ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.