کشورهای اسلامی از فروش نفت به غربی ها خودداری کنند

به گزارش ایرنا , هزاران مسلمان پاکستانی عصر یکشنبه در شهر کراچی علیه انتشار فیلم موهن آمریکایی در توهین به مقدسات اسلامی و شان نورانی پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) به خیابان آمده و نمایش این فیلم ننگین در سایت های غربی را مجددا محکوم کرده و خواستار عذر خواهی رسمی تهیه کنندگان و حامیان این اقدام شرم آور از یک ونیم میلیارد مسلمان جهان شدند.

در این راهپیمایی اعتراض آمیز که در میدان نمایش کورنگی کراچی برگزار شد , اعضا و هواداران گروههای سیاسی و مذهبی , دانشجویان , کسبه , فعالان سیاسی و مدنی , روحانیون , صنعتگران , متخصصان , وکلا , کارگران , دانش آموزان , زنان و اقلیت های مذهبی شرکت داشتند.

معترضان به انتشار فیلم موهن در توهین به ساحت نورانی پیامبر گرامی اسلام , خواستار توقف انتشار آن در سایت های غربی شده و با حمل پلاکاردهایی با مضمون محکومیت این اقدام ناشایست و اتحاد مسلمانان علیه توطئه های غرب , علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی به عنوان مسببان اصلی تهیه این فیلم شرم آور شعارهایی سر داده و تصاویر باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا و نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیوینیستی را به همراه پرچم های آمریکا و اسراییل به آتش کشیدند.

اسدالله بوتو رییس حزب جماعت اسلامی شاخه کراچی در این مراسم گفت : مسلمانان باید با اتحاد خود اجازه تکرار این اعمال ننگین را به هتاکان و حامیان غربی آنها نداده و مقابل توطئه های غرب به سرکردگی آمریکای جنایتکار ایستادگی نمایند.

وی از دولت پاکستان خواست تا نمایندگان سیاسی آمریکا را از کشور اخراج کند و اجازه ندهد افرادی مانند ریموند دیویس مامور سازمان سیا در لاهور جوانان پاکستانی را به قتل برساند و سپس متواری شود.

او از دولت خواست تا با اخراج سفیر آمریکا , به عنوان نماینده مردم مسلمان پاکستان به اقدام سخیف آنان ( غربی ها ) شدیدا اعتراض کند.

بوتو انتخابات آینده پاکستان را رفراندومی علیه آمریکا از سوی ملت مسلمان پاکستان خواند و گفت : پاکستانی ها با نفرتی که از آمریکا در کشتن مردم بی گناه بدست آورده اند , نخواهند گذاشت دیگر آمریکایی ها در امور داخلی این کشور مداخله کنند.

محمد حسین محنتی یکی از اعضای ارشد حزب جماعت اسلامی در کراچی نیز گفت : هیچ فردی اجازه ندارد در جهان با استفاده از ایده آزادی بیان به مقدسات اسلامی توهین روا دارد و ما به غربی ها هشدار می دهیم تا سریعا نسبت به توقف نمایش فیلم موهن ساخته شده در آمریکا اقدام کنند.

او گفت در آینده ای نزدیک راهپیمایی بزرگ به سمت اسلام آباد و سفارت آمریکا راه اندازی خواهد شد تا مسلمانان پاکستانی انزجار خود را از دخالت های آمریکا در امور پاکستان و توطئه های این کشور علیه اسلام را به جهانیان نشان دهند.

همچنین به نقل از رسانه های خبری محلی , حزب جماعت اسلامی در شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب راهپیمایی گسترده ای با حضور مردان و زنان غیور پاکستانی علیه انتشار این فیلم موهن آمریکایی صهیونیستی عصر یکشنبه برگزار کردند.

بر اساس این گزارش , راهپیمایان با محکومیت مجدد و تقبیح انتشار فیلم توهین آمیز آمریکایی و چاپ کاریکاتور در یک مجله فرانسوی علیه مقدسات اسلامی خواستار تحریم کالاهای غربی , برداشت وجوه نقدی خود از حسابهای بانکهای کشورهای غربی و عدم فروش نفت به غرب از سوی کشورهای اسلامی در جهان شدند.

لیاقت بلوچ دبیر کل حزب جماعت اسلامی پاکستان در این مراسم گفت : آمریکا و همپیمانانش سریعا نسبت به توقف نمایش این فیلم در شبکه ها و سایت های اینترنتی پایان داده و از تکرار این نمایش های ننگین خودداری کنند.

این رهبر مذهبی به برخی از حاکمان کشورهای اسلامی گفت که دست از بی تفاوتی نسبت به توهین به مقدسات اسلامی برداشته و با اتحاد با مسلمانان دیگر , تحریم اقتصادی علیه غرب به راه بیاندازند.

در این مراسم خانم رکسانا جبین دبیرکل جمعیت زنان حزب جماعت اسلامی گفت : اعتراض سراسری مسلمانان در جهان , کشورهای غربی به سرپرستی آمریکا و رژیم صهیونیستی در حمایت از این فیلم موهن را به چالش جدی کشیده و قطعا آمریکای جنایتکار و رژیم اشغالگر قدس بهای سنگینی از این اقدام ننگین خواهند پرداخت.

این مراسم تحت شدیدترین تدابیر امنیتی نیروهای پلیس و تکاوران ایالت پنجاب در مرکز شهر لاهور برگزار شد.

در همین حال , سید منور حسن رییس حزب جماعت اسلامی نیز در تجمع اعتراض آمیز دیگری که روز یکشنبه در ایالت خیبر در شمال غربی پاکستان علیه انتشار فیلم موهن آمریکایی برگزار شده بود گفت : دولتمردان پاکستانی باید راه خود را از همراهی با آمریکا و کشورهای غربی در مبارزه به اصطلاح با تروریسم جدا کنند.

مولانا فضل الرحمن رییس جمعیت علمای اسلام شاخه فضل نیز در این مراسم گفت : مسلمانان جهان با اتحاد و یکپارچگی باید مقابل زیاده خواهی های غرب به سرکردگی آمریکا ایستاده و به آنان اجازه ندهند در امور داخلی کشورهای اسلامی دخالت کنند.

وی انتخابات آینده در پاکستان را موضوع مهمی برای برچیده شدن مداخلات آمریکا در کشور پاکستان خواند و گفت : قطعا مردم به نمایندگانی که به دنبال مواضع آمریکایی در کشور باشند رای نخواهند داد.

۱۵۹۲٫

آساق ** ۱۰۹۵

انتهای پیام /*

International@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.