کشورهای زیادی در اروپا به سبب بحران یورو ارز مشترک را رها خواهند گرد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از نشریه “دی سایت”، “پر اشتاین بروک” وزیر دارایی سابق آلمان انتظار دارد که در جریان بحران یورو کشورهای زیادی از ائتلاف ارزی یورو خارج خواهند شد.

وی که در گفتگو با روزنامه “بیلد ام زونتاگ” سخن می گفت همچنین خاطر نشان کرد در بعضی موارد شک من در این باره افزایش پیدا می کند که آیا همه کشورها می توانند در منطقه یورو نگه داشته شوند. من نمی توانم تصور کنم که بعضی کشورها بتوانند نقصهایی را که در شایستگی رقابت اقتصادی برای آنها وجود دارد، برطرف کنند.

اشتاین بروک بر این عقیده است که یورو اساسا پایدار خواهد ماند.

وزیر دارایی سابق آلمان همچنین با نگاهی به شرایط بانکهای اروپایی اظهار داشت که ضروری است اجازه داده شود انستیتوهای پولی بیشتری در اروپا نا لایق شمرده شوند. در این راستا یک قانون اروپایی به منظور نالایق ارزیابی کردن انستیتوهای پولی اروپایی ضروری است.

اشتاین بروک همچنین شرایط فعلی و روند بحران یورو را عموما یک خطر برای دموکراسی در آلمان ارزیابی کرده و در بخش دیگری از این گفتگو اظهار داشت که این مسئله نگران کننده است که همواره شهروندان بیشتری در آلمان این تصور را پیدا می کنند که نه سیاست، بلکه بازارهای مالی گمنام هستند که نقش تعیین کننده ای در زندگی آنها دارند.

“الکساندر دوبریندت” دبیر کل حزب “سوسیال مسیحی” آلمان نیز همزمان برای یک جدا شدن مرحله به مرحله یونان از منطقه یورو تبلیغ کرده و اظهار داشته است که دولت یونان باید این کار را شروع کرده و نیمی از دستمزدهای کارمندان، بازنشستگان و برخی هزینه های دیگر را با ارز سابق خود پرداخت کند. استفاده از ارز سابق شانس رشد اقتصادی را برای یونان فراهم می کند. این سیاستمدار آلمانی همچنین از کمیسیون اروپایی درخواست می کند که طرحی را برای کوچکتر کردن منطقه ارزی یورو ارائه دهد.  


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.