کشورهای همسایه خواستار اجرای “طرح بانکداری” از سوی بانک مهر ایران شدند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

یکی از برنامه‌های بانک مهر ایران در زمینه فعالیت‌های قرض الحسنه ، ورود به سطوح بین المللی است که در این رابطه بعضی از کشورهای همسایه خواستارا جرای طرح بانکداری از سوی این بانک در کشورهای خود شده است.

 به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مصطفی‌پور غلامرضا مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در مراسم امضا تفاهم نامه بین بانک قرض الحسنه مهر ایران و سازمان بسیج علمی کشور گفت: این بانک از زمان آغاز و فعالیت خود اقدامات لازم را برای ارائه تسهیلات قرض الحسنه به همه بخش‌های مورد نیاز به مرحله اجرا گذاشته است. 

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های این بانک در زمینه فعالیت‌های قرض الحسنه ورود به سطوح بین المللی است که در این رابطه بعضی از کشورهای همسایه خواستارا جرای طرح بانکداری از سوی این بانک در کشورهای خود شده است. 

مصطفی‌پور ادامه داد: پرداخت قرض الحسنه مشارکتی یکی از مورادی است که مورد استقبال خوب مردم قرار گرفت که نمونه بارز آن پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ۲۰ میلیون تومانی به زندانیان آزاد شده از زندان بود. 

وی ادامه داد: براساس تفاهم نامه امضا شده بین این بانک با سازمان بسیج علمی کشور از این پس تسهیلات قرض الحسنه تسهیلات مورد نیاز مخترعان و مبتکران تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال (۲۰ میلیون تومان) پرداخت می‌شود که دوره بازپرداخت آن ۶۰ ماهه و در قالب قرض الحسنه است. 

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران افزود: این بانک در رابطه با بحث کارآفرینی صندوق کارآفرینی را تشکیل داده که سقف پرداخت تسهیلات قرض الحسنه توسط این صندوق بالغ بر ۲۰ میلیون تومان است. 

در ادامه مراسم انعقاد قرارداد بین بانک قرض الحسنه مهر ایران و سازمان بسیج علمی تولایی رئیس سازمان بسیج علمی کشور عنوان کرد: این سازمان پیگیر اجرای حمایت‌های مالی از مخترعان و مبتکران و سایر فعالان عرصه علمی کشور است. 

رئیس سازمان بسیج علمی کشور ادامه داد: براین اساس این سازمان اقدام به ایجاد بانک اطلاعاتی جمع آوری اطلاعات مخترعان به منظور معرفی ظرفیت‌های آن‌ها به حوزه‌های مختلف کاری کرده است دوم آنکه براساس این بانک اطلاعاتی نیازهای مالی بخش‌های مختلف برآورد شده که بخشی از آن بین ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومان و بخش دیگر بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان و مابقی ۲۰۰ میلیون تومان است که مخترعان و مبتکران می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان بسیج علمی کشور با معرفی یکی از شرکت‌های طرف قرارداد سازمان بسیج علمی کشور اقدام به ثبت نام دریافت قرض الحسنه بانک قرض الحسنه مهر ایران کند. 

وی در پایان گفت: بسیج کارآفرینی در ایام دهه فجر توسط سازمان بسیج علمی کشور رسما کار خود را آغاز می‌کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.