کفش طبی را چگونه انتخاب کنیم؟

۱۳خردادماه،

کفش مناسب کفشی است که بین ۲ تا ۳ سانتی متر پاشنه داشته و فرد در آن احساس راحتی نماید.

 دکتر مسعود فاخری متخصص ارتوپد در گفتگو با خبرنگار علمی  باشگاه خبرنگاران گفت: کفش مناسب کفشی است که بین ۲ تا ۳ سانتی متر پاشنه داشته و کف آن سخت باشد و بتواند قوسی کف پا را نگه دارد.

وی ادامه داد: استفاده از کفش هایی با پاشنه ی ۵ تا ۷ سانتی متر به کسانی پیشنهاد می گردد که بیماری پاشنه و یا التهابی در پاشنه ی پای خود دارند و در آن صورت می بایست پاشنه بالاتر از انگشتان قرار گیرد  که در این مواقع به آنها پیشنهاد می گردد از کفش های ۵ تا ۷ سانتی متر استفاده نمایند و استفاده از این کفش ها  به اشخاص عادی پیشنهاد نمی شود.

فاخری تصریح کرد: از پوشیدن کفشی که پاشنه نداشته و نرم و انعطاف پذیر باشد اجتناب نمایید چرا که اینگونه کفش ها می توانند سبب آسیب رساندن به کف پا ، زانو و کمر شوند.

وی اظهار داشت: پوشیدن کفش طبی به اشخاص سالم پیشنهاد نمی شود و کسانی می توانند از کفش طبی استفاده کنند که دچار بیماریهایی نظیر صافی کف پا ،‌ افتادگی مچ ،‌ فلج عضلانی باشند که در آن صورت می بایست بر مبنای بیماری خود کفش خاصی را تهیه نمایند.

وی بیان کرد: کفش های طبی فقط در مراکز ارتوپدی فنی بر اساس بیماری مشخص ساخته می شوند و کفش هایی که در مغازه ها به عنوان کفش طبی عرضه می شوند فقط  جنبه ی تبلیغاتی داشته و برای جلب نظر مشتری است.

وی خاطر نشان کرد: بهترین پاشنه ی کفش برای خانمها ۳تا ۴ سانتی متر و برای آقایان ۲ تا ۳ سانتی متر است.

وی در خاتمه افزود: کسانی که با پوشیدن هر کفشی دچار مشکل می شوند می بایست حتماً به پزشک مراجعه کرده و سبب را جستجو کنند چرا که ممکن است دچار بیماری خاصی در پاشنه ی پای خود باشند./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.