کلاه قرمزی در جشنواره فیلم کودک تجلیل می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، با حضور بیش از ۸۰ هنرمند و کارشناس، داوری بخش جلوه گاه امید بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان آغاز شد. این داوران طی ۳ روز فیلم های بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره فیلم کودک را ارزیابی می کنند و به برگزیدگان از نگاه سازمان خود جوایزی اهدا خواهند کرد.

تجلیل از کلاه قرمزی

در راستای توجه به نشاط و شادابی برای کودکان که یکی از پیام های اصلی جشنواره به شمار می رود از عروسک کلاه قرمزی در جشنواره بیست و ششم تجلیل می شود.

عروسک کلاه قرمزی به عنوان نمادی شاخص از یک برنامه طولانی مدت تلویزیونی و ۳ فیلم سینمایی به بخشی از خاطرات مشترک کودکان و نوجوانان نسل های مختلف کشور مبدل شده و همواره در شاد کردن کودکان نقش مهمی ایفا کرده است. به همین دلیل از این عروسک با حضور ایرج طهماسب و حمید جبلی تقدیر می شود.
فیلم کلاه قرمزی و بچه ننه آخرین ساخته ایرج طهماسب با نقش آفرینی این عروسک باعث رونق مجدد سینمای کشور شد و ارتباط بسیار گسترده ای با مخاطبان برقرار کرد.
بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان از ۱۷ تا ۲۱ مهر ماه جاری در استان اصفهان برگزار می شود.

بررسی پوسترهای جشنواره فیلم کودک در دوره های مختلف

برای نخستین بار در پایگاه اینترنتی بیست و ششمین دوره جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان، پوسترهای دورهای گذشته این رویداد بررسی و تحلیل می شوند. پوسترهای جشنواره فیلم کودک از پنجمین دوره و هر دوره به صورت مجزا مورد نقد و بررسی قرار گرفته و به مرور منتشر خواهد شد.

راما قویدل و جشنواره فیلم کودک

راما قویدل کارگردان سینما درباره وضعیت سینمای کودک و رونق دوباره این ژانر در اکران گفت: فروش یک فیلم خاص کودک مثل “کلاه قرمزی و بچه ننه” ملاک مناسبی برای سنجش وضعیت فعلی سینمای کودک نیست؛ به نظر من با وجود تمایل کم بخش خصوصی برای تولید، اکران مهم ترین مشکل این بخش است. 

ووی افزود:اگر از فیلمسازان شاخص برای ساخت آثار کودک دعوت و شرایط اکران این فیلم‌ها هم فراهم ‌شود. به یقین دوباره دوران خوش گذشته سینمای کودک تکرار می‌شود و بخش خصوصی هم راغب می‌شود در این ژانر  ورود پیدا کند.

سینمارفتن نوعی آموزش اجتماعی به کودکان است

عبدالله اسفندیاری تهیه کننده سینما گفت: سینمای کودک و نوجوان بخشی از نیازهای فرهنگی مخاطبان این گروه سنی را تامین می کند. 

وی افزد:بخشی از نیاز کودکان و نوجوانان توسط تلویزیون و فیلم‌های شبکه نمایش خانگی برطرف می‌شود؛ اما بخش دیگر که سینماست، باید با ورود به سالن سینما تامین شود؛ کودکان باید با والدین خود به سینما بروند؛ این کار، علاوه بر آموزش مسایل تربیتی مطرح شده در فیلم؛ نوعی آموزش اجتماعی هم خواهد بود. کودکان اینگونه یاد می‌گیرند که دسته‌جمعی تفریح کنند و لذت ببرند.

در فاصله ۷ روز مانده به برگزاری جشنواره

جدول نمایش فیلم ها در بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان به فاصله ۷ روز مانده به برگزاری این رویداد آماده شد. در این دوره از جشنواره تلاش شد تا با برنامه ریزی مناسب زمینه تدوین یک جدول کامل نمایش فیلم با کمترین تغییرات ممکن فراهم شود تا مخاطبان بتوانند راحت تر آثار مورد نظر خود را تماشا کنند.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.