کلسترول بالا عامل ۵۵ تا ۶۰ درصد از بیماری های ایسکمیک قلب

فروردین ۱۴۰۳

نتایج حاصل از بررسی ها و مطالعات مختلف نشان میدهند که کلسترول بالا، عامل حدود ۵۵ تا ۶۰ درصد از بیماریهای ایسکمیک قلب و همچنین عامل نزدیک به ۲۰ درصد از بیماری های مغزی و عروقی است.

مصطفی گرجی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از مهمترین تفاوت های بین بیماری های مزمن و عفونی، وجود عوامل خطر متعدد در بیمار یهای مزمن است در حالیکه در بیماری های عفونتی معمولا یک عامل میکروبی، ویروسی یا .. در ایجاد بیماری نقش دارد.

وی با بیان اینکه مصرف بیش از اندازه چربی و کلسترول بالا یکی از عوامل اصلی افزایش دهنده خطر ابتلا به بیماری های مزمن است تصریح کرد: کلسترول بالا به طور عمده سبب افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، عروقی و مغزی می شود و البته به طور قابل ملاحظه ای این عامل خطر قابل کنترل است.

گرجی تاکید کرد: نتایج حاصل از بررسی ها و مطالعات مختلف نشان میدهند که کلسترول بالا، عامل حدود ۵۵ تا ۶۰ درصد از بیماری های ایسکمیک قلب و همچنین عامل نزدیک به ۲۰ درصد از بیمار یهای مغزی و عروقی است.

وی با اشاره به اینکه موارد مرگ میر ناشی از بیمار یهای مزمن در سالهای اخیر به شدت افزایش یافته است خاطرنشان کرد: پرهیز از مصرف چربی زیاد و جلوگیری از افزایش کلسترول خون، پیشگیری از چاقی و اضافه وزن، پرهیز از استعمال سیگار و سایر دخانیات و ورزش منظم و تحرک مناسب بدنی به عنوان مهمترین راههای پیشگیری از بیماری های مزمن و غیر عفونتی شناخته می شوند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.