کلنگ توسعه و ساخت مسجد امام حسین(ع) در منطقه ۲۱ به زمین زده شد

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

مراسم کلنگ زنی توسعه و ساخت مسجد امام حسین(ع) در محله وردآورد منطقه ۲۱ با حضور شهردار این منطقه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  از شهرداری منطقه ۲۱، در این مراسم که با  حضور شهردار منطقه ۲۱، مدیران ارشد این منطقه، امام جماعت مسجد امام حسین(ع)، شورایاران و معتمدان محله وردآورد انجام شد، کلنگ احداث توسعه و احداث این مسجد به دست دکتر مصطفی سلیمی به زمین زده شد.
دکتر مصطفی سلیمی شهردار منطقه ۲۱ با اشاره به اهمیت مساجد به عنوان پایگاه مذهبی و اجتماعی مسلمانان گفت: برای ما مسلمانان مسجد به عنوان پایگاه مذهبی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از اهمیت بسیاری برخوردار است، امروزه بسیاری از فعالیت های دینی، اجتماعی و … با رویکرد مساجد در محله ها انجام می شود. بازسازی، توسعه و حتی ساخت مسجد موضوعی است که مورد توجه مدیریت شهری قرار گرفته و نگاه ویژه ای به مشکلات آن دارد.
وی با بیان اینکه مجموعا ۲۳ مسجد محور فعالیت های دینی، فرهنگی و اجتماعی شهروندان منطقه ۲۱ است، خاطر نشان کرد:‌ مشکلات بسیاری از مساجد شناسایی و در قالب طرح های فوریتی رفع شده است، توسعه و احداث مسجد امام حسین(ع) در محله وردآورد از جمله اقداماتی است که در راستای رسیدگی به امور مساجد منطقه انجام می شود، شهرداری منطقه ۲۱ با تملک سه قطعه زمین پشت مسجد و الحاق آن به فضای کنونی مسجد را توسعه خواهد داد.
به گفته سلیمی فضای کنونی مسجد امام حسین(ع) ۵۰۰ مترمربع است که با اضافه شدن زمین ۶۰۰ متری مورد تملک به آن مسجد جدید در زمینی به مساحت ۱۱۰۰ مترمربع و در ۴ طبقه با همکاری شهرداری منطقه، امور مساجد و خیرین محله وردآورد ساخته خواهد شد.
شهردار منطقه ۲۱ با اشاره به فضاهای پیش بینی شده برای این مسجد، اظهارداشت: فضاهای پیش بینی شده برای این مکان مذهبی و معنوی شامل سالن اجتماعات، کتابخانه، شبستان و حسینیه خواهد بود.
وی همچنین در ادامه از افتتاح مسجد المهدی(عج) در این منطقه خبر داد و گفت: این مسجد تازه تاسیس در محله وردآورد افتتاح شده است. /ف


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.